Muuga sadamasse konkureerivat konteinerterminali arendav Rail Garant pole Tallinna Sadama rajatud infrastruktuuridel ehitustöid veel alustanud, ettevõtte vuntsib veel terminali projekti, mistõttu pole neil ka veel ehitusluba.
Aprilli alguses Tallinna Sadamaga ühe viimaste aastate olulisema koostöölepingu sõlminud Rail Garant pole Sadama esindaja sõnul Muugal ehitustöödega alustanud. "Meile teada olevalt täiendab Rail Garant konteinerterminali projekti, mistõttu pole neil veel ka ehitusluba kohalikult omavalitsuselt," rääkis Logistikauudistele Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp.
130 miljoni eurose investeeringuga terminal pidi esialgsete plaanide kohaselt alustama tegevust 2013. aasta esimeses kvartalist ning aasta lõpuks peaks konteinerite maht ulatuma 51 000 TEUni. Maht hakkab kasvama tempos 50 protsenti aasta kohta ja peaks täisvõimsuseni jõudma viiendal aastal. Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli on varem öelnud, et Rail Garanti poolt garanteeritud kaubamaht on uues rajatavas terminalis 270 000 konteinerit TEU-d aastas.
Rail Garant on üks suurimaid transpordifirmasid Venemaal, mis ühendab 11 raudtee- ja konteineriveo ning ekspedeerimisfirmat. Rail Garandi teenindavate kaupade põhiliigid on söe- ja metallurgiatööstuse tooraine ja toodang, nafta- ja keemiatööstuse tooraine ja toodang, vedelgaas, puistlast ja muu tööstuslik kaup nagu näiteks suure diameetriga torud, autod, mineraalväetised ja teravili. Rail Garanti omanikud on Venemaa suurärimehed Sergei Guštšin, Nikolai Falin ja Sergei Smõslov.
Seotud lood
AS Tallinna Sadam, AS Eesti Raudtee ja Venemaa üks suurimaid transpordifirmasid Rail Garant sõlmivad täna koostöölepingu üle kahe miljardi krooni (130 miljonit eurot) maksva konteinerterminali käivitamiseks Muuga sadamas.
Muuga sadama konteineriterminali opereerimishanke võitnud ettevõte Rail Garant lubab kaubavoogusid suurendada, konkurentsis praeguse operaatoriga läheksid odavamaks ka sadamaoperaatori teenused.
Tallinna Sadam sõlmib täna viimaste aastate ühe olulisema koostöölepingu, mille tulemusel käivitub Muuga sadamas kokku üle 2 miljardi Eesti krooni (130 miljonit eurot) maksev konteinerterminal.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.