Venemaa naftatranspordi koondumine Ust-Luga sadamasse on vähendanud veomahte Eesti Raudtee võrgus.
Augustikuus veeti mööda raudteed 2,39 miljonit tonni kaupu, mis on mullu sama perioodiga võrreldes 5,2% vähem.
Augusti mahu vähenemise taga oli eelkõige nafta ja naftasaaduste veo vähenemine – mulluse 1,76 miljoni tonni asemel veeti 1,51 miljonit tonni ehk 13,8% vähem. Seda kompenseerisid mõnevõrra põlevkivi, väetiste, puistekaupade ja keemiakaupade mahtude kasv.
"Venemaal veetakse ühe enam kaupa läbi sadamate," kommenteeris Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ERR-i uudisteportaalile.
Tema sõnul peab Eesti Raudtee sellega arvestama ka tulevikus, sest Ust-Luga sadama roll kasvab.
2011. aasta kaheksa kuu kokkuvõttes veeti kaupu Eesti Raudtee taristul 20,7 miljonit tonni, mis ületab eelmise aasta sama perioodi tulemust 1,7 miljoni tonni e 9%-ga.
Kaheksa kuuga on naftat ja naftasaadusi veetud kokku 13,92 miljonit tonni, mis on 5,3% rohkem kui aasta tagasi. Põlevkivi veomaht ulatus 3,27 miljoni tonnini, suurenedes 51%. Väetisi on veetud raudteel 1,54 miljonit tonni ja veod on suurenenud 9,3%. Puistekaupade mahuks tuli 0,43 miljonit tonni, mis on 21% enam aastatagusest ajast. Keemiakaupade vedu suurenes 75%, olles kokku 0,42 miljonit tonni.
Transiidina läbis Eestit raudteed mööda 15,73 miljonit tonni kaupa ning veod olid eelmisest aastast 1,5% suuremad. Kohalikud veod kasvasid ligi 44%, olles kokku 3,65 miljonit tonni. Eksport-import veod olid kokku 1,32 miljonit tonni ehk 37,7% suuremad kui aasta tagasi.
Konteinervedude mahuks oli kaheksa kuuga 20 841 TEU-d, mis ületavad eelmise aasta vedusi 52,5%-ga. Augustis veeti sellest 2720 TEU-d ehk 72% rohkem kui mullu.
Seotud lood
Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Infra ja Riigi Kinnisvara (RKAS) allkirjastasid kokkuleppe, mille kohaselt ostab EVR Infra veidi vähem kui 41,8 miljoni euro eest ennetähtaegselt välja Koidula raudteepiirijaama raudteerajatised ja -taristu objektid.
Eelmise aasta teise poole kaubamahtude vähenemine Eesti Raudtee taristul sõi aasta alguse suure kasvu. Aasta kokkuvõttes kasavas kaubamaht Eesti Raudtee taristul vaid 3%.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.