Pool aastat tagasi kehtima hakanud ladustamise üldtingimused, mis panevad paika kaubaomaniku, laopidaja ja panga vahelised suhted, on tekitanud küsimusi vastutuse piiride osas, kuid enamasti on kliendid uued reeglid omaks võtnud.
Oma kliente uute tingimustega siduva laopidaja Logistika Pluss tegevjuhi Toomas Orutari sõnul on uued mängureeglid tekitanud klientide seas pigem positiivset tagasisidet. Ta nentis, et nagu iga uue asja puhul, siis ka ladustamise üldtingimuste puhul tekkis ettevõtte pikaajalistel klientidel palju küsimusi, mille osas tuli palju selgitustööd teha. Üheks selliseks punktiks on näiteks kindlustus ja selle vastutusmäär lepingupartnerite vahel. „Enamasti arvab klient, et kaup peab olema laopidajal kindlustatud. Tegelikult sõltub kõik hoopis kauba iseloomust,” rääkis Orutar, kelle sõnul uute tingimustega seoti palju lahtisi otsi, millest kokkulepetes edaspidi lähtuda. Ta lisas, et suuremad laopidajad, kes üldtingimuste väljatöötamise töörühmas osalesid, on leidnud reeglitest enda jaoks kasu.
Üldtingimuste väljatöötamises osalenud OÜ Unieveem Eesti tegevjuht Mart Melles nentis, et ettevõttel on tekkinud reeglite kehtestamisel kahes punktis võtmeküsimusi, mis on klientidega läbirääkimisteks rohkem aega nõudnud. Üheks selliseks komistuskiviks on laopidaja kaupade eest vastutusmäär, mis on kehtima hakanud üldtingimuste kohaselt 2 SDRi brutokilogrammi kohta. „Suurusjärk on klientidele eksitav, selgitustööd tehes on arusaadav, et selline vastutusmäär on kliendi jaoks küllaldane,” sõnas Melles.
Ning teiseks on keerulisem on olnud reeglite kehtestamine välispankade nõudmiste tõttu. Kuna kohaldatud üldtingimused annavad laopidajale pandiõiguse, siis on Mellesse sõnul see välispankadele vastumeelne. „Loomulikult tahab näiteks Šveitsi pank, mis on andnud kaupadele finantsinvesteeringu, saada kogu pandiõigust endale ning ei poolda seda, et laopidajal oleks pandiõigus,” selgitas Melles. Sellegipoolest peab ta uute mängureeeglite plussiks asjaolu, et ladustamise üldtingimused võeti vastu kehtiva Hollandis väljatöötatud praktika põhjal, mis tähendab, et suur osa selgitustööd on välisklientidele juba seeläbi tehtud varem.
Üldtingimuste väljatöötamise juures kaasa rääkinud Smarten Logistics ASi tegevjuht Mait Miller ütles, et ettevõttel tuleb päevakorda ladustamise üldtingimuste lisamine uutesse kliendilepingutesse. Tema sõnul on hetkel olemasolevates lepingutes konkreetsed tingimused ja vastutusalad kirjeldatud, mistõttu nende muutmine ei ole otseselt tarvilik. Eelkõige on aga uute tingimuste sisseseadmine lepingutesse klientidega läbirääkimiste küsimus.
TAUST• Kinnitas Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni (ELEA) üldkoosolek 27. jaanuaril.
Ladustamise Üldtingimused
• Töötas välja ELEA moodustatud laopidajate töörühm, mida juhatas ELEA liige, DSV Transport ASi juhatuse esimees Jaan Lepp. Toetas EAS logistikateenuste klastri projekti raames.• Reguleerivad kaupade ladustamisel laopidajate ning nende klientide õigussuhteid ning kaitsevad kliente vähemalt sätestatud ulatuses.• Tuginevad Amsterdami-Rotterdami ladustamise tingimustele, mis on registreeritud 1. märtsil 1994.suuremad muutused• Mõlemad lepingupooled omavad lepingupõhja, kus on käsitletud enamik võimalikke tekkivaid probleeme. See ei tähenda, et teatud tingimusi ei või lahendada kliendikohaselt, peab ainult meeles pidama kindlustustingimusi.• Selgemaks saavad kauba ladustamisega seotud õigused ja kohustused laopidaja, kauba finantseerija ja kindlustaja ning valdaja vahel.• Oluline on II peatükk, mis reguleerib laokirjaga seonduvaid küsimusi.• Jõustusid 1. veebruaril 2011.
Seotud lood
Veebruarist kehtima hakanud uued laonduse eeskirjad panevad senisest paremini paika kaubaomaniku, laopidaja ja panga vahelised suhted.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
2
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
6
Lisatud kolm Gartneri soovitust riskide maandamiseks
Viimased uudised
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Tagasi Logistikauudised esilehele