Eesti-Kasahstani valitsustevahelise komisjoni transpordi- ja transiidi alakomisjon leppis eelmisel nädalal Tallinnas kokku, et selle aasta teisel poolel alustab opereerimist konteinerrong Kasahstani ja Eesti vahel.
Rongi hakkavad koos opereerima Kasahstani riiklik raudteefirma ja Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Cargo.
Pooled leppisid kokku, et Eesti osaleb Kasahstani korraldataval ärifoorumil Pekingis, mis annab pikemas perspektiivis võimaluse pikendada kaubaliiklust raudteel Eestist kuni lääne Hiinani. Lisaks osalevad Eesti ettevõtjad sügisel toimuval foorumil Astanas ning kasahhid oktoobris Tallinnas toimuval konverentsil Transestonia.
Samuti tegi Tallinna Sadam koos operaatoritega Kasahstani äridelegatsioonile konkreetsed pakkumised käidelda praegustes terminalides Kasahstani kaupu, nagu näiteks nafta, naftasaadused, kivisüsi, metallid ja tulevikus ka vedelgaase (LNG/LPG).
Lisaks leppisid osapooled kokku, et Kasahstani ekspediitorite assotsiatsioon ja Eesti logistikaklaster hakkavad regulaarselt vahetama informatsiooni potentsiaalsete kaubavoogude osas.
Eesti tööstuskontsern BLRT Grupp sõlmis eelkokkulepped Kasahhi ettevõtetega NMSK Kasmortransflot ja Aktau sadam, mille kohaselt pooled uurivad juba lähiajal rongiparvlaevade, kaubalaevade ja sadamakaatrite ehitusvõimalusi. Moodustati töögrupp, mis peaks välja selgitama laevaehitus- ja remondikompleksi rajamise võimalikkust.
Läbirääkimiste protokollile kirjutas Eesti poolt alla majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Eero Pärgmäe ja Kasahstani poolt transpordikomitee asekantsler Kairiden Nurkenov.
6.-8. juulini toimunud Kasahstani delegatsiooni visiit oli jätkuks aprillis toimunud Kasahstani presidendi Nursultan Nazarbajevi Eesti visiidile ja Eesti äridelegatsiooni visiidile juunis Kasahstani.
Seotud lood
Juulis külastasid Muuga sadamat Eesti-Kasahstani valitsustevahelise komisjoni transpordi- ja transiidi alakomisjoni liikmed, Tallinna Sadam tegi Kasahstani äridelegatsioonile pakkumised käidelda praegustes terminalides Kasahstani kaupu - näiteks naftat, naftasaaduseid, kivisütti, metalle ja tulevikus ka vedelgaase (LNG/LPG).
Sillamäe Sadam loodab, et nende uude ehitatavasse konteinerterminali tuleks operaator Kasahstanist.
Eestist ida pool asuvatest sihtturgudest on logistikutele Venemaa ja Hiina kõrval üks tähtsamaid piirkondi Kasahstan. Perspektiivses majanduspiirkonnas elab üle 16 miljoni inimese, kellel on maailma saata hulgaliselt loodusvarasid.
Leedu transpordi- ja kommunikatsiooniminister Eligijus Masiulis ja tema Kasahstani kolleeg Berik Kamalijev kohtusid arutamaks koostööd raudtee-, maantee-, ja õhutranspordi osas, teatas Leedu transpordiministeerium.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.