• 27.05.11, 11:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transiidikeskus tahab sadamalt uut konteinerterminali

Transiidikeskuse AS pakub Tallinna Sadamale käimasolevate kohtuvaidluste kompromissina võimalust ehitada kahe aasta jooksul valmis infrastruktuur veel ühe konteinerterminali jaoks Muuga Sadamas ning siis need alad vahetada.
Lahendamaks kohtuvaidlusega lõppenud Muuga Sadama laienduse konkursist tekkinud olukorda kõige ratsionaalsemal ja majanduslikult kasulikumal viisil, esitas Transiidikeskuse AS Tallinna Sadamale ettepaneku, mis lähtub majanduslikest ja tehnilistest kaalutlustest ning Eesti transiidi konkurentsivõime tugevdamise vajadusest.
Transiidikeskuse AS pakub Tallinna Sadamale käimasolevate kohtuvaidluste kompromissina võimalust ehitada kahe aasta jooksul valmis infrastruktuur veel ühe konteinerterminali jaoks Muuga Sadamas ning teostada siis alade vahetus.
See lahendaks praegu tekkinud olukorra, kus Tallinna Sadama poolt lepingupartneriks valitud ettevõte ja Transiidikeskuse tütarettevõte Muuga CT mõlemad saaks klassikalise konfiguratsiooniga konteinerterminalid, mis oleksid konkurentsivõimelised meie naaberriikides olevate terminalidega. Tänased lahendused viivad mõlemad terminalid – nii praeguse Muuga CT kui Sadama valitud partneri poolt uue infrastruktuuriga alale rajatava – konkurentsist välja, kuna nende mõlema tootmiskulud on valest asendiplaanist tulenevalt ca 2 korda suuremad. Lisaks sellele võivad käimasolevad kohtuvaidlused võtta mitmeid aastaid.
“Nii Soomes kui Peterburis konkureerivad meiega klassikalise konfiguratsiooniga konteinerterminalid,” selgitas Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee. “Tänase asendiplaaniga konkureerimine on nagu Zaporožetsi ja Mercedese võidusõit, kus Zaporozhetsis istuksid nii Muuga CT olemasolev ja töötav  kui ka Rail Garantile antud ja veel rajamata konteinerterminal.”
Laidvee sõnul peaks Eesti riik Sadama omanikuna konkurentsivõime säilitamiseks regiooni transiiditurul toetama Transiidikeskuse ekspertide ettepanekut, mis lähtub rahvusvaheliste konteinerterminali operaatorite hinnangutest ja Eesti transiidi majanduslikest huvidest tervikuna.

Seotud lood

Uudised
  • 03.08.11, 15:56
Kanajevi Transiidikeskuse terminal töötab pidevalt üle võimsuse
Anatoli Kanajevile kuuluv konteinerikaupade käitlemisega tegelev Muuga CT mahud kasvavad ettevõtte teatel tempos, mis sunnib üha enam võimsust ületaval koormusel töötama.
Uudised
  • 18.07.11, 10:10
Transiidikeskus laieneb Lätti
Anatoli Kanajevile kuuluv Transiidikeskus plaanib kasvavate kaubavoogudega toime tulemiseks osta terminali Riia Vabasadamas.
Uudised
  • 06.02.12, 17:05
Transiidikeskus lubab jätkata kohtuotsuste vaidlustamist
Tallinna Ringkonnakohus ei rahuldanud AS Transiidikeskus ja AS Muuga CT apellatsioonkaebust Tallinna Sadama uue konteinerterminali opereerimise lepingute tühistamiseks OÜga Rail Garant Estonia. Transiidikeskus lubab otsuse edasi kaevata.
Uudised
  • 16.01.12, 16:52
Millal kerkib tühermaale konteinerterminal?
Tallinna Sadam teatas, et Rail Garanti esindajad tulevad Tallinnasse, et panna paika uue konteinerterminali ehitusgraafik ja ehituse alguskuupäev.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele