See, et Valgevenesse veetakse praegu kokku nii palju kasutatud autosid, kui ressurssi on, on täiesti tavaline äri ja midagi ebanormaalset selles ei ole, rääkis ASi Hert Transport ainuomanik ja juht Tarmo Tšernjavski.
"Kui Eestis 1995. aastal tollimaksu tõsteti, siis enne seda me vedasime ka näiteks igal kuul Eestisse 3000 kasutatud autot," rääkis veofirma juht.
Täna viib Hert-Transport Eestist, täpsemalt Tartust Valgevenesse vähemalt ühe treileritäie autosid nädalas. "Ega Eestis eriti peale meie polegi treileritega vedajaid alles jäänud. Küll aga veame tunduvalt enam autosid Valgevenesse mujalt Euroopast. Näiteks Ameerikast tulevad kasutatud autod laevadega Saksamaale ja sealt veame me need Valgevenesse," ütles Tšernjavski.
Kasutatud autode põhivedajad Valgevenesse on tema sõnul leedukad. "Leedukad on praegu mujalt turgudelt kadunud ja teevad peamiselt seda Valgevene tööd, kuni see otsa saab. Autode veol Valgevenesse peab olema spetsiaalne luba ja paljudel Euroopa vedajatel seda luba pole. Kuna Leedu on Valgevene naaber, siis kasutatakse skeemi, et kõigepealt toimetatakse autod Leetu ja siis viiakse need sealt Valgevenesse ühekordse veoloaga," selgitas Tšernavski.
Valgevenet haaranud kasutatud autode sisseostubuumi lainetust annab Eestis tugevalt tunda, buumi põhjuseks on see, et 1. juulil tõuseb Venemaa, Kasahstani ja Valgevene tolliliidus kasutatud autode tollimaks umbes kolmandiku võrra.
Seotud lood
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.