Enamus maanteerööve on kindlasti ette planeeritud ning selleks kasutatakse siseinfot, mis võib-olla pärit nii teenuse pakkuja kui ka kauba saatja või saaja töötajate poolt, nentis TNT Express Worldwide Eesti ASi operatsioonide juht Taavi Tali.
Euroopas langes eelmisel aastal kõige rohkem veokeid varguste või röövide ohvriks Ühendkuningriigi lõunaosas, Saksamaa põhjaosas, Beneluxi riikides ning ka Hispaanias, rääkis Tali. Tema sõnul toimub kõige rohkem intsidente elektroonikatoodetega, keskmisest rohkem on intsidente ka rõivaste veol.
"Eestis ei ole meie veokid röövide ohvriks langenud. Mõni aasta tagasi oli ühel meie partneril Baltikumis intsident kus tanklas peatunud autojuhti relvataolise esemega ähvardades avati kaubaruum ning rööviti kaupa," rääkis Tali.
Mehe sõnul on enamus rööve kindlasti ette planeeritud ning selleks on ära kasutatud siseinfot. "Siseinfo võib olla pärit nii teenuse pakkuja kui ka kauba saatja/ saaja töötajate poolt," märkis ta. "Seepärast tuleb kõigepealt veenduda oma transpordipartneri taustas- odav hind ei pruugi tähendada turvalist teenust, eriti kui kaup on keskmisest kallima väärtusega. Kurjategijad hoiavad ennast pidevalt olukorraga kursis ning planeerivad oma tegevused just transpordiahela selles lõigus kus kontroll kõige nõrgem on," sõnas Tali.
Rääkides soovitustest vedajatele ja veokijuhtidele, siis soovitas ka TNT operatsioonide juht parkida ja peatuda tuleks selleks ettenähtud ja turvalistes kohtades. "Autol võiks olla paigaldatud GPS jälgimissüsteem ning kõrvalistele isikutele ei maksa rääkida koorma sisust ning sihtkohast," ütles Tali. "Kokkuvõttes võib öelda et elementaarsete turvanõuete täitmine aitab kaasa kauba õigel ajal sihtkohta jõudmise," lisas ta.
Tarneahela turvalisuse tagamiseks ja varguste vähendamiseks on globaalsed tootjad koos logistikateenuse pakkujatega läbi TAPA (Transported Asset Protection Association) organisatsiooni välja töötanud turvastandardid.
TNT Express on TAPA liige ning ettevõtte sorteerimis- ning jaotuskeskused omavad vastavat TAPA turvastandardi sertifikaati.
TAPA andmetel olid veel mõned aastad tagasi Euroopas põhilised varguste sihtmärgid laod ja terminalid. Kuna nende turvataseme tõstmisee on teenuse pakkujad viimastel aastatel oluliselt investeerinud, siis on varguste fookus liikunud veokitele. TAPA uuring näitab et 70% veokeid satub intsidenti mitte sõidu ajal vaid parkimisel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretäri Toivo Kuldkepi sõnul pole maanteeröövide ja -varguste osas olukord viimase 15 aasta jooksul kehvemaks ega ka paremaks läinud.
Maanteeröövide- ja varguste poolest on ohtlikumad piirkonnad, kus üldine majanduse arengutase on suhteliselt madal ning kus on mustal turul võimalik kaupa paremini realiseerida, rääkis RSA Kindlustuse Baltikumi veosekindlustuse riskijuht Ilmar Vissak.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.