Eesti kütuse jaemüügiturul toimuv näitab, et käibemaksuvaba kütuse osakaal on endiselt väga suur ja konkurentsis püsimiseks müüvad legaalselt tegutsevad kütuse jaemüüjad mootorikütuseid sisseostuhinnale lähedaste hindadega, kirjutas Statoili kommunikatsioonijuht Jaanus Pauts.
Olukorras, kus majandustegevuste registris kasvab kütusemüügiga ja suure tõenäosusega ka käibemaksupettusega tegelevate ettevõtete arv iga kuu ca 20 ettevõtte võrra, on see ka paratamatu, sõnas Pauts.
Pauts ütles, et Neste käitumine, kus päeval räägitakse hinnasõjast ja sama päeva õhtul tõstetakse mootoribensiini hinda näitab, et turul otsitakse meeleheitlikult kõikvõimalikke meetodeid, et turuosa mitte kaotada.
"On selge, et käibemaksuvaba kütuse hindadega ei suuda ausad kütusemüüjad konkureerida, sest sisseostuhind ja maksud moodustavad Euroopa Komisjoni kodulehel avaldatud andmete põhjal jaemüügihinnast keskmiselt 93%," lisas Pauts.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kütusemüüjad Neste, Alexela ja Olerex tõstsid mootoribensiini 95 hinda kolme sendi võrra. Uus hind on 1,254 eurot liitri eest.
Eesti üks suuremaid kütuse jae- ja hulgimüüjaid Neste Eesti on algatanud hinnasõja, mille eesmärk on suurendada teenindusjaamade ja automaattanklate hinnaerinevusi. Hinnasõja tulemusena on praegu võimalik jaekliendil kütust osta isegi odavamalt, kui on sama kütuse hulgihind. Tõenäoliselt kallineb jaekliendile autokütus järsult, kui Neste peaks otsustama hinnasõja lõpetada. Neste kinnitusel on nad oma eesmärgi täitmiseks valmis pikaajaliseks hinnavõitluseks.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.