Eile toimus Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA)üldkoosolek, kus kinnitati ühingu uueks juhiks asutaja Jüri Lember ning kinnitati uus tegevuskava järgnevateks aastateks.
EMSA 16 tegevusaasta jooksul on 3 ametiaega ühingut juhtinud Kaia Vask andis teatepulga üle ühingu asutajale, juhatuse ja volikogu esimehele aastatel 1995 - 2008 Jüri Lemberile, sest rohkem kandidaate üldkoosolekule ei esitatud.
Jüri Lember, kes pühendas end aastail 1999-2007 peamiselt Eesti merehariduse arendamisele Mereakadeemias ning Haridus-ja teadusministeeriumis, näeb meremeeste ühistegevuses jõudu, mis tagab Eesti kui rahvusriigi merenduse kestmajäämise. „Töösuhetes ei ole me jõudnud täna isegi mitte esimese iseseisvusperioodi tasemeni“, ütleb Lember.
„Ametiühingutes nähakse vaenlast majanduskasvule ja ettevõtluse tulukusele, kuid tegelikkuses on ka professionaalsed ametiühingud hoopiski majandusliku edukuse tagajateks,“ sõnas ta.
Kaia Vask, kes jätkab tööd EMSA peasekretärina, peab oma suurimaks saavutuseks EMSA tasakaalukat arendamist ja tormide vältimist. "Ei saa öelda, et oleks rahulik aeg olnud. Õppisin väga palju ja mulle avanes huvitavaid võimalusi meie töötajate eest seista nii Eesti kui Euroopa tasemel. 2004-2011 kasvas EMSA liikmeskond rohkem kui kaks korda, mis näitab organisatsiooni pidevat arengut ning lisas täiendavaid väljakutseid nii sekretariaadile kui organisatsioonile tervikuna. Tänaseks oleme laienenud nii kaubalaevadele kui ka sadamatesse. Organiseerimistöö jätkub kindlasti ka edaspidi,“ rääkis Vask.
Lisaks esimehe valimisele kuulas ja kinnitas üldkoosolek tegevus- ja finantsaruande, muutis ametiühingu põhikirja ja võttis vastu tegevuskava aastateks 2011-2014. Koosolekul osalesid ka külalised vennasorganisatsioonidest Eestist, Soomest, Rootsist, Lätist ja ITF-i peakontorist Londonis.
Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing ühendab ligi 2000 meremeest ning sadamatöötajat. Enam kui pooled ühingu liikmetest töötavad Tallinki opereeritavatel reisilaevadel või selle ettevõttega seotud kaldateenistustes. Umbes 400 liiget on tööl välislipu all sõitvatel kaubalaevadel, ülejäänud muudes laevandusettevõtetes ning sadamates.
Seotud lood
Möödunud nädalal kirjutasid Tallink, Soome Meremeeste Ametiühing ja Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing Helsinkis toimunud läbirääkimistel alla kolmepoolsele kokkuleppele ML Superfast 7 ja 8 töötajate palkade osas.
2010. aastal mõistis Töövaidluskomisjon Tallinkile mehitusteenust osutavatelt tütarettevõtetelt OÜ Hansaliin ja OÜ HT Laevateenistus välja kokku ligi 700 000 krooni hüvitisi ja vähemmakstud töötasusid.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.