Aprilli keskpaigaks jõuavad Jaapanist Euroopa sadamatesse esimesed radioaktiivset saastet kandvad konteinerlaevad. Plaani, mida nendega teha, veel ei ole, kirjutab Financial Times Deutschland.
Lehe teatel saatis Hiina Xiameni sadam hiljuti tagasi Jaapanist tulnud konteinerlaeva, mille pardal mõõdeti kõrgenenud radiatsioonitaset. „Ma oletan, et Euroopa sadamad saadavad Jaapanist tulnud laevad tagasi,“ ütles FTD-le laevakontrolliühingu Germaani Lloyd juht Erik van der Noordaa. „Hamburgis selle üle ei rõõmustata, kui kiirgust saanud laev sisse tuleb.“
Esimesed saastatud kaubalaevad Jaapanist jõuavad Euroopasse aprilli keskpaigaks. Seni ei ole selget seisukohta, mida nendega ette võtta. „See saab olema väga komplitseeritud, ja lahendust veel ei ole,“ ütles van der Noordaa.
Hamburgi sadamaametid üritavad koostöös tolliga välja töötada kriisiplaani. Loodetakse ka sellele, et laevad jõuavad kõigepealt teistesse Euroopa sadamatesse, näiteks Rotterdami. Sealsed sadamaametid nõuavad kaptenitelt kirjalikku kinnitust, et nende kaubalaevad ei ole radioaktiivselt saastunud. Samuti kontrollib laeva saastatust kohalik sadamaamet.
Praeguse seisuga on seega kapteni mure oma laev võimalikust radioaktiivsest saastusest puhas hoida. Üks võimalus on tee peal panna meeskond tekki ja konteinereid pesema, kui saastus ei ole väga suur, piisab veest ja seebist, kirjutab FTD. Nii tegi ka USA merevägi, kelle lennukikandja Jaapani rannikul radioaktiivse pilve sisse sattus. Samas ei ole veel paika pandud, kui suur tohib kiirgustase olla. Suured laevafirmad nagu Hapag-Lloyd, Claus-Peter Offen ja Hamburg Süd on loobunud Tokio sadamatesse sõitmisest. Hapag Lloyd on liiklusest maha võtnud kõik laevad, mis asuvad 100 kilomeetri raadiuses Fukushima tuumajaamast.
Autor: Katri Soe-Surén
Seotud lood
Aprilli keskpaigaks jõuavad Jaapanist Euroopa sadamatesse esimesed radioaktiivset saastet kandvad konteinerlaevad, laeva küll otse Eestisse ei tule end kaupu kontrollib toll.
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
2
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
6
Lisatud kolm Gartneri soovitust riskide maandamiseks
Viimased uudised
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Tagasi Logistikauudised esilehele