Möödunud nädalal kinnitas valitsus riigi enamusotsustusõigusega äriühingute poolt 2011. a riigieelarvesse makstavate dividendide summad. Tallinna Sadamalt võtab riik dividende 39,4 miljonit eurot.
Kokku tahab riiki dividende saada riigiosalusega ettevõtetelt 108,2 miljonit eurot, rääkis peaminister Andrus Ansip valitsuse pressikonverentsil.
Dividende tuleb maksta Eesti Energial 56 miljoni eurot, Tallinna Sadamal 39,4 miljonit eurot. Eesti Lotol eeldatavalt 4,3 miljonit eurot ja Eesti Raudtee 3,2 miljonit eurot.
Omalt poolt kommenteeris majandusminister Juhan Parts: "Sadam näitab täna nii kaubamahte kui ka reisijamahte, mis on läbi aegade võib-olla suuremad. Sadamale on lisandunud väga palju muud võimalusi teenida raha, ennekõike kütuselao ja muudest logistikateenustest ja muidugi peab arendama edasi, et see saaks niimoodi jätkuda." Ta lisas, et transpordisektor on praegu päris kenasti taastunud, arvestades 2007. aasta olukorda, kui ka üldist maailma kaubanduse järsku kukkumisest finantskriisi järel.
Seotud lood
Esmakordselt võtab riik dividende Eesti Raudteelt ja suurusjärgus 3,2 miljonit eurot.
Peale eilset ASi Tallinna Sadam juhtkonna kogunemist teeb ettevõtte nõukogu aktsiate omanikule majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku noteerida ettevõtte aktsiad Tallinna börsil, et katta valitsuse poolt nõutavate hiigeldividendide kulusid.
Valitsus kinnitab täna riigi osalusega transpordi- ja logistikaettevõtete poolt makstavate dividendide summad 2011. aastaks.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.