Täna Astanas toimuval Eesti-Kasahstani ärifoorumil ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, et Eesti võiks olla Kasahstani merevärav maailma.
Konverentsi avanud Parts rääkis, et Eesti võiks kujuneda Kasahstani jaoks oluliseks mereväravaks nii Euroopa Liitu kui ka kogu maailma ja Eestil on selleks arvestatavad eelised tänu meie süvasadamatele.
Eesti Logistikaklastri juhi Urmas Kõivu sõnul soovib on Eestil selleks arvestatavad eelised sadamate sügavuse tõttu. "Kasahhid, kes kauplevad peamiselt oma toodetega on huvitatud keskmiselt 100 000 tonniste laevapartiide müümisest, mis eeldab sügavate sadamate olemasolu,“ selgitas Kõiv.
Võrreldes konkureerivate transpordikoridoridega suudab Eesti pakkuda Kasahstani ettevõtetele madalamat logistikakulu tonni kohta.
Partsi sõnul on Tallinna Sadam valmis leidma võimalusi investeeringuteks terminali või jaotuskeskuse loomiseks Kasahstani kaupadele.
Ärifoorumil osaleb 150 Kasahstani äriliidrit koos Eesti logistika- ja transpordiettevõtete juhtidega. Eesti ettevõtete koostöövõimalusi tutvustavad näiteks Ain Kaljurand Tallinna Sadamast, Kaido Simmermann Eesti Raudteest, Tiit Vähi Sillamäe Sadamast, Erik Sakkov Tallinna Lennujaamast ja Arnout Lugtmeijer Vopak EOSst.
Pärastlõunal kohtub minister Kasahstani transpordi- ja kommunikatsiooniministri Aktam Kussainoviga.
Kasahstan näitas Eesti vastu üles huvi juba eelmisel suvel, kui otsis oma viljale transiidikanalit.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kasahstan soovib koos Hiina ja Venemaaga taaselustada ajaloolise siiditee, mille ots ulatuks Kasahstani transpordiministri Abelgazy Kussainovi sõnul Eestini. Riik plaanib lähiajal otselendu Tallinnaga ning soovitab siit kaudu ka üle Atlandi lennata.
Majandusminister Juhan Parts ning Eesti ja Kasahstani transpordi- ja logistikaettevõtete juhid nii avalikust kui erasektorist osalevad täna Astana kõrgetasemelisel transpordi- ja logistikakonverentsil.
Täna Astanas alanud Eesti- Kasahstani valitsuskomisjoni istungil arutavad osapooled ka transpordi ja logistikaalaseid koostöövõimalusi.
Kandidaatide esitamine konkursile „Parim tarneahelajuht 2025“ on avatud ja tähtaeg on 3. aprill 2025.