Alexela Oil juhatuse esimehe Ain Kuusiku sõnul on ettevõtte tarnepartnerid Mazeikiu Nafta Trading House, Neste Eesti ja Neste Oyj, ettevõtte oma impordi osakaal moodustab müügist 92 protsenti.
„Ma ei ole kindel, et Neste Eesti juhi üleskutse avaldada oma partnerid on ideaalne lahendus, aga situatsioon turul on tõepoolest väljakannatamatu ja ausalt kauplevad ettevõtted ei ole varsti enam konkurentsivõimelised,“ ütles Kuusik.
Tema sõnul meenutab kujunenud olukord rahvakontrolli taasasutamist. „Meil on loota uurivale ajakirjandusele ja meil on loota Rahandusministeeriumi ning Riigikogu kavandatavatele otsustele. Fakt on see, et viimastel aastatel ei ole maksuhaldur petturitest üle käinud ja olukord on väljunud igasuguse kontrolli alt. Ligi 60 miljonit EUR saamata makse on siiski üüratu summa. Ma ei räägi ausate müüjate kahjumitest, see on omaette teema“, sõnas Kuusik.
"Neste teeb Äripäevas ilmunud lugude valguses kütusefirmadele üleskutse avaldada Äripäeva vahendusel kõik tarnijad kellelt 2010 aastal mootorikütuseid osteti. Neste Eesti teeb sellega algust ja kinnitab, et ostis 2010.a. kõik kütused emaettevõttelt Neste Oil Oyj. Tarbijal on õigus teda, mida ta ostab ja taoline info lisaks kütuseturule oluliselt läbipaistvust," teatas Neste Eesti juht Ivar Kohv reedel.
Kütusemüüjad reageerisid üleskutsele erinevalt. Näiteks Texor OÜ juhatuse liige Arli Okas leidis, et üleskutse on lapsik ega muuda midagi. Partnerite avaldamisest keeldus Jetoil ja Olerex. Euro OIL tuli üleskutsega kaasa.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Praeguses situatsioonis tundub 100 000 eurot piisava tagatisena, et valemängijate elu kütuseäris kibedaks teha, vastas riigikogu rahanduskomisjoni liige, keskerakonna fraktsiooni esimees Kadri Simson päevaküsimusele.
Kütuseturul tegutsejate puhul võiks vahet teha, kas tegemist on tuntud-teatud maksumaksjaga või uuestisündinud ettevõttega, ütles riigikogu rahanduskomisjoni liige, sotsiaaldemokraatliku erakonna fraktsiooni liige Eiki Nestor.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.