Mullu 23. detsembril Elektriraudtee vedurijuhi hukkumiseni viinud reisi- ja kaubarongi kokkupõrke põhjustas juurdluse andmeil reisirongi vedurijuhipoolne nõuete eiramine.
Tehnilise Järelevalve Ameti peadirektor Raigo Uukkivi sõnul on menetluse tulemusena lõplikult kinnitust saanud asjaolu, et reisirongi liikuma hakkamine ei olnud iseeneslik. Samuti on selgunud, et rongiliikluse juhtimiseks kasutatavad seadmed ning raudteeinfrastruktuur olid korras. „Menetluse tulemused näitasid, et möödunud aasta 23. detsembril Aegviidu lähistel toimunud raudteeõnnetuse põhjuseks oli raudteeliikluse nõuete eiramine raudteeveeremi juhi poolt,“ lisas Uukkivi.
Tehnilise Järelvalveameti läbi viidud menetluse käigus kontrolliti AS-i EVR Infra liiklusjuhtimisseadmete seisukorda, nende ekspluatatsiooninõuete täitmist ning raudteeliikluse korraldamist Aegviidu raudteejaamas ja Kehra-Aegviidu jaamavahel ning tsentraalses liiklusjuhtimiskeskuses. Samuti kontrolliti Elektriraudtee AS-le kuuluva raudteeveeremi tehnilist seisukorda, turvaseadmete olemasolu ning nende nõuetekohast käitamist, lisaks ka raudteeveeremit juhtinud isiku tegevust raudteeliikluse nõuete täitmise aspektist lähtuvalt.
Menetluse käigus selgunud asjaoludele tuginedes jõudis TJA alljärgnevatele järeldustele:
- Kehra-Aegviidu jaamavahel 23. detsembril 2010. aastal toimunud raudteeõnnetus ei olnud tingitud liiklusjuhtimisseadmete seisukorra nõuetele mittevastavusest või nende seadmete käitusnõuete rikkumisest.
- Tallinn-Tapa piirkonna rongidispetšeri tegevus rongiliikluse korraldamisel vastas nõuetele, seega ei ole raudteeõnnetuse toimumise põhjused seotud rongiliikluse ebaõige korraldamisega.
- Elektriraudtee AS veerem oli tehniliselt korras, nõuetekohaselt hooldatud ja remonditud ning ettenähtud turvaseadmetega komplekteeritud. Samuti olid turvaseadmed töökorras.
- Elektriraudtee AS-le kuuluvat veeremit juhtinud isik ei täitnud õigusaktides sätestatud raudteeliikluse nõudeid, eirates Aegviidu jaama 5. tee väljasõidufoori keelavat signaali ja veeremi turvaseadmete sekkumist.
Graagikujärgselt sõitnud kaubarong lähenes ööl vastu 23.detsembril kella 2.45 paiku Aegviidule ning märgates vastu kihutavat reisirongi suutis kiirust vähendada 30 kilomeetrini tunnis. Reisirongi koosseis oli seisupaigast omavolilist teekonda alustades sõitnud läbi Aegviidu jaamas pöörangust ja suundunud peateele, kus lähenes kaubarong. Kokkupõrke tagajärel purunes elektrirongi tühja koosseisu esimene vagun täielikult ning teine vagun paiskus esimese jäänuste otsa.
Kokkupõrges sai tõsiselt kahjustada Eesti Raudtee tühje vaguneid vedanud kaubarongi vedur, seitse vagunit läks teelt maha, neist viis paiskusid ümber ja purunesid ning veel mitmed vagunid said väiksemaid kahjustusi. Samuti sai vigastada elektrirongide kontaktvõrk, kus olid murdunud nii kandepost kui katkenud juhtmed.
Seotud lood
Mullu 23. detsembri varahommikul Aegviidu jaama lähistel hukkunuga lõppenud raudteeõnnetuse ja selle tagajärgede likvideerimisel tõi Eesti Raudteele kahju veidi üle miljoni euro.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
2
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
6
Lisatud kolm Gartneri soovitust riskide maandamiseks
Viimased uudised
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Tagasi Logistikauudised esilehele