Parvlaevanduses tuleb karmistada turvanõudeid, selgub Riigikogu julgeolekuasutuste järelevalve erikomisjoni aruandest.
Riigiasutused arutasid 2010. aastal parvlaevanduse riske ja leidsid kaks peamist probleemi: reisijate identsuse kontroll on puudulik ja veoste kontroll puudub üldse.
Puudused seonduvad piletite müügi ja laevale registreerimisega ning laevale pääsu korralduses. Laevaoperaatori ja sadamapidaja puudujääkide tõttu pardakaardi väljastamisel, pardakaardi kontrollimisel ja isikuttõendavate dokumentide kontrollimisel ning registreerimisel ei ole tagatud adekvaatne reisijate nimekiri.
Loomisel on mereturvalisuse ekspertgrupp, mille tegevuse raames arutatakse laevade ja sadamate turvalisuse küsimusi ning sh asjakohaseid turvalisuse kompensatsioonimeetmeid.
Komisjon jõudis oma arutlusel seisukohale, et eelpool tõstatatud probleem vajab lahendamist rahvusvahelisel tasemel.
Seotud lood
USA on juhtinud tähelepanu Soome laevaliikluse turvariskidele: WikiLeaksi kaudu avaldatud diplomaatilistes telegrammides nenditakse, et laevareisijaid ja USA-sse minevaid konteinereid kontrollitakse harva.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.