• 10.01.11, 10:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Enics Eesti paotas ukse raudteetööstusse

AS Enics Eesti sai esimese Eesti tööstuselektroonika tootjana IRIS sertifikaadi, mis võimaldab hakata tootma elektroonikatooteid rahvusvahelise kontserni Bombardier raudteetööstuse tarbeks.
Läinud aasta viimasel päeval sai Elva linnas tegutsev Enics Eesti kätte IRIS (International Railway Industry Standard) sertifikaadi, mis tõendab, et ettevõtte tootmine vastab rahvusvahelise raudteetööstuse kvaliteedijuhtimise süsteemi standardile.
Enics Eesti juhatuse esimees Kalle Kuusik ütles, et eeltöödega alustasid nad 2008. aastal, teadmata kas neil IRIS sertifikaati üldse vaja läheb. „Me viisime oma tootmissüsteemid vastavusse IRIS standardi nõuetega enne, kui meil konkreetne klient tekkis,“ rääkis Kuusik. „Auditeerimisprotsessiga alustasime eelmise aasta suvel ehk siis, kui meile tekkis klient, kes standardit nõudis, ning nüüd on meil sertifikaat ka käes.“
Kuusiku sõnul on nad Bombardierile teinud allhanget tegelikult juba mitu aastat, ent nüüd lisanduvad tooteportfelli uued ja konkurentsivõimelisemad tooted, mille valmistamine eeldab IRIS sertifikaati. „Hakkame tootma IRIS standardile vastavaid elektroonikatooteid,“ selgitas Kuusik. „Samas ega ma tänasel päeval veel täpselt ei tea, kus meie toodetavaid elektroonikaosi kasutama hakatakse, kas rongides või mujal.“
Kuusiku andmeil võimaldab sertifikaat Bombardierile tehtavat allhanke mahtu tänavu kahekordistada. „Tehase kogu tootmismahtu uued tooted siiski väga oluliselt ei mõjuta, sest Bombardier ei kuulu praegu meie suurimate klientide hulka,“ lisas Kuusik.
Kuusiku kinnitusel annab uus sertifikaat olulise konkurentsieelise leidmaks näiteks uusi kliente. „IRIS sertifikaat täpsustab nõudeid raudteetööstuse tootmise tarbeks, pöörates suurt tähelepanu kulude kokkuhoiule ja väärtuse loomisele kogu tarneahelas alustades komponendi tarnijast ja lõpetades tootjaga,“ lausus Kuusik. „Selle juurutamine annab meile konkurentsieelise, sest see standard suunab tähelepanu kulude kokkuhoiule ja väärtuse loomisele kogu tarneahelas.“
Raudteetööstuse tellimus ei nõua olulisel määral uusi töökäsi, sest Lõuna-Eesti suurimaks tootmisettevõtteks kasvanud Enics Eesti värbas juba eelmisel aastal hulgaliselt uut tööjõudu. „Kui meil 2009. aasta lõpus oli 460 inimest, siis praegu on meil 680 ja ilmselt tõuseb töötajate arv selles kvartalis 700ni,“ rääkis Kuusik ning lisas, et nii suure töötajaskonnaga suudavad nad tänavu täita need tellimused, mis neil praegu olemas on.
Mullust aastat peab Kuusik väga tugevaks kasvuaastaks, mis lõppes järsu käibetõusuga. „Meie müügimahud suurenesid 2010. aasta neljandas kvartalis võrreldes teise kvartaliga 50 protsendi võrra,“ täpsustas Kuusik. „Eelmise aasta müügimaht tuleb esialgsetel andmetel umbes 60 miljoni euro ehk umbes 940 miljoni krooni kanti, mis on 15 protsenti rohkem, kui 2009. aastal. Kasumitõus loomulikult nii suur ei ole, sest kuna meil oli kasvuaasta, siis me palkasime palju uut tööjõudu ja müügikasv tuli ju tegelikult alles aasta teises pooles.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele