Kuna teeehitus võib halvata osa Eesti kütuse logistikast, siis peab Vopak E.O.S.-i juhatuse esimees Arnout Lugtmeijer garantii nõudmist loomulikuks.
"Ehitus hakkab käima üle Vopak E.O.S.-i Termoili terminali "elutee" - üle kahe raudteeharu. Raudtee viib otse terminali ning iga planeerimatu katkestus tähendab, et ettevõte ei saa täita oma klientide tellimusi," ütles Lugtmeijer. Ta lisas, et iga ootamatu tõrge halvab olulise osa Eesti kütuse logistikast, ja mitte ainult Vopak E.O.S.-i osa.
"Garantiide seadmine on tavapärane, et äritegevus ehk tulu ei oleks negatiivselt mõjutatud. Eelistame, et finantsmõjus lepitakse kõigi osapooltega (peatöövõtja, maanteeamet jne) kokku enne tööde algust, selle asemel et hakata kahjude üle diskuteerima siis, kui tööd on väljunud graafikust," sõnas kütuse logistikaeest vastutava firma juht. Ta kinnitaqs, et kõik projekti elluviimist puudutavad ettepanekud esitas Vopak E.O.S. nagu kord ja kohus. "Ei vasta tõele, et Vopak E.O.S. lükkas tagasi kindlustuse garantii, sest ärikatkemise kindlustus ei kata eelpoolnimetatud riske," sõnas ta.
Seotud lood
Maanteeameti oktoobris väljakuulutatud Kroodi ristmiku ehitushankesse ilmus poole pealt sisse tingimus, mis nõuab pakkujalt 100 miljoni krooni suurust pangagarantiid logistikafirmale Vopak E.O.S. Ettevõtjate hinnangul on tegemist pretsedendiga.
Garantiisumma kujunemist on Vopak E.O.S. põhjendanud Maanteeametile mitmeid kordi ja pakkumuse koostamise käigus korraldati ka koosolek, mille käigus oli võimalik esitada küsimusi Vopak E.O.S.ile.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.