Arvestades seda, et tänase seisuga on maailmas kokku enam kui 14 000 aktiivses kasutuses olevat reisilennukit, kasvab antud näitaja aastaks 2029 ligikaudu 29 000 peale.
„Taastumine ületab ootusi ja kinnitab ühelt poolt sektori elastsust languste tingimustes, teiselt poolt aga inimeste soovi ja vajadust lennata,“ ütles Airbusi klienditeenindusjuht John Leahy.
„Eriti tugev on ühevahekäiguliste segment ning meie A320 on selleks hästi valmis, olles rakendanud tänapäeva tehnika viimast sõna ja uusimat tehnoloogiat, tagades samas lennukite maksimaalse sarnasuse „perekonna“ lõikes,“ lisas Leahy.
Lennuliikluse mahult on maailma liidripositsioonil USA siselennud 11,3 protsendiga tulust reisija-kilomeetrilt. Järgnevad Hiina siselennud (8,4 protsenti), Euroopa siselennud (7,2 protsenti) ning USA ja Lääne-Euroopa vahelised lennud (5,9 protsenti).
Reisijate arvu kasvu osas on taastumise esirinnas arenevad majandused. Siselendude osas näitab kõige kiiremat kasvu (9,2 protsenti) India, mis on kolmandal kohal ka regioonidevaheliste kasvunumbrite kontekstis – pärast Lähis-Ida ja Lõuna-Ameerika ning Põhja-Ameerika ja Hiina vahelisi lende.
20st kõige kiiremini kasvavast lennuvoost 7 kujutavad endast Hiinat mõne teise maailma osaga ühendavaid lennuliine.
"Aastaks 2029 haarab Aasia ja Vaikse ookeani piirkond, kuhu jäävad ka Hiina ja India, enda alla kolmandiku (33 protsenti) maailma reisilennuliiklusest, jättes seljataha USA (20 protsenti) ja Euroopa (samuti 25 protsenti),“ ütles Airbusi tootestrateegia ja turuprognooside osakonna juhataja Chris Emerson.
Üldine trend on suuremate lennukite suunas, kuna lennufirmad üritavad nende abil hoida vaos lennuliikluse kasvu, vältida lennujaamade ummistumist, kärpida kulutusi ja edendada nii keskkonnasõbralikkust kui kütuse kokkuhoidu.