Sel nädalal oodatakse Euroopa Komisjoni otsust lennufirmade kartellikoostöö üle, mis ähvardab suure trahviga ka Skandinaavia lennukompaniid SAS, kirjutab Taani majandusleht Börsen.
„Oleme Euroopa Komisjoniga dialoogis, aidates uurimisele kaasa ning sel põhjusel on meil eelaimus, et otsus tuleb sel nädalal. Ent sama tunnet oleme ka varem tundnud,“ ütles lehele SASi kommunikatsioonijuht Henriette Fenger Ellekrog. Siiski kinnitavad seda ka teised allikad.
Enam kui 20 maailma suurimat lennufirmat süüdistatakse aastatel 2001-2006 hinnakoostöös, mis puudutas kaubavedu. 2008. aastal tuli SASil maksta trahvi 52 miljonit dollarit, kui USA justiitsministeerium lennufirmade kartellikoostööle USAs oma hinnangu andis.
ELi trahv võib tulla oluliselt suurem ning ulatuda teoreetiliselt 10%ni firma käibest, mis SASi puhul tähendaks 4,3 miljardit Rootsi krooni, kirjutab Börsen. Nii suur trahv ilmselt siiski olema ei saa - informeeritud allikad prognoosivad SASi trahvi suuruseks 0,5-1 miljard Rootsi krooni.
SASi puhul on raskendav asjaolu, et tegemist ei ole esimese korraga, mil firmat kartellikoostöö eest karistatakse.
Seotud lood
Euroopa Komisjon määras eile 11 lennufirmale, sealhulgas Skandinaavia lennufirmale SAS, kokku 799,4 miljoni euro suuruse trahvi kartellikoostöö eest kaubavedudel aastatel 1999-2006.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.