Estonian Air kavatseb varsti kasutusele võtta põrkestrateegia, mis tähendab, et praegu kahjumlikud otselennud hakkavad reisijate pealevõtmiseks vahepeatusi tegema teiste riikide lennujaamades.
Estonian Airi uue nõukogu juhi Joakim Heleniuse sõnul lendavad hetkel mitmed otselennud kahjumlikult, sest vaid eestlasega lennukeid ära ei täida. Seega oleks tulus näiteks Londoni või Pariisi lennud teha vahepeatustega Vilniuses või Poolas, kus saaks hulga reisijaid veel pardale võtta.
Niinimetatud põrkestrateegia tähendab Eesti reisija jaoks suuremat ajakulu kui otselennul. Samas ütles Helenius, et kindlasti on reisijate vahepeatustest pealekorjamine mugavam kui ümberistumine, sest siis pole kartust pagasit kaotada või järgmisele lennule hilineda.
Nii Estonian Airi juhi Andrus Aljase kui ka Helenius laususid, et Poolas on 10 lennujaama, mis on kõik reisijate arvu poolest suuremad kui Tallinna lennujaam. Seega võib Poolaga koostöö tähendada suurt reisijate arvu kasvu.
Aljanse sõnul võib tänu sellele meetodile tulevikus Tallinnast lennata peaaegu kõikidesse Euroopa riikide pealinnadesse.
Samas rõhutas Aljas, et otselennud ei kao ära. "Neil liinidel, mis juba praegu on kasumlikud - näiteks Moskva, Brüssel, Kopenhaagen - otselennud jätkuks," ütles Aljas.
Helenius lisas, et Estonian Airil on võimalik kasumisse jõuda juba tuleval aastal.
Seotud lood
Estonian Air asendab Saab 340 propellerlennukid suurematega ning peatab ajutiselt lennud Tallinna-Vilniuse ja Tallinna-Minski vahel.
Joakim Heleniuse juhitav Estonian Airi nõukogu tegi ettevõttele ülesandeks analüüsida kopteriliini tasuvust Tallinna ja Helsingi vahel.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.