Ehkki Valga ekspedeerimisfirma ASi Estreftransservice vahendatavad kaubakogused Eestis on Venemaa raudteeveoste blokaadi tõttu vähenenud poole võrra, teeb firma tänu aktiivsele müügitööle teistes riikides tänavu viimaste aastate uue käiberekordi.
Küsimustele vastab Valgamaa TOPi võitjafirma ASi Estreftransservice tegevjuht Uno Heinla.
Ekspedeerite aastas üle miljoni tonni kaupa ja firmas töötab ainult 12 inimest. Kuidas nii vähesed inimesed suudavad kõikidel veostel silma peal hoida?
Suudame ja suudaksime veel rohkemgi teha. Nüüdisaegne arvutustehnika võimaldab olla Valgas ja samas olla mastaapselt sidemes vaat et kogu maailma raudteedega.
Mis riikides tegutsete?
Meil on otselepingud Eesti, Läti, Leedu, Valgevene, Poola ja Soome raudtee administratsioonidega. Me tasume neil raudteedel erinevate kaubaartiklite eest erinevad tariifid ning vastavalt kokkulepetele klientidega tasuvad kliendid meile raudteeveoste kohaletoimetamise eest.
Tegutseme ka Venemaal, Ukrainas ja Saskamaal, aga seal on meil koostööpartnerid, kelle kaudu me veame kaupu Euroopasse ja Aasia riikidesse.
Kas see, et Venemaalt kaupu raudteetsi Eestisse ei või tuua, on ka teie ärile põntsu pannud?
Kindlasti on see üheks põhjuseks, miks Eestis on meil veosed vähenenud. Kui me aastaid tagasi vedasime Eestis üle 500 000 tonni kaupu, siis tänavu poole vähem. Venemaalt saab Eestisse kaupu raudteed pidi tuua üle Läti, ümberadresseerimisega. See läheb aga kliendile suhteliselt kalliks. Kellel kaup kannatab hinnatõusu välja, see kasutab seda teed. Meil on tütarfirma SIA ERTSLATV, kes pakub Lätis ümberadresseerimise võimalust.
Millega põhjendate, et ettevõtte kasuminäitaja tõusis mullu üle kahe korra?
Selle taga olid head veod, me vedasime rohkem tonne.
Millised on head veod?
Head veod on massveod ehk kus kaup liigub ešelonidega. Näiteks naftasaaduste veod. Oleme vedanud segakaupu ka näiteks Põhja-Koreasse. Sellised pikad veod annavad protsentuaalselt hea marginaali.
Kuidas tänavu – kas Estreftransservice teeb sel aastal mullusest parema tulemuse?
Käibe osas kohe kindlasti. Üheksa kuu andmed on olemas ja juba on ligi 200 miljonit täis.
Me oleme tänavu ka kõvasti investeerinud, umbes 12 miljoni krooni eest soetanud vaguneid. Kui varem oli meil vaid mõni raudteevagun, siis nüüd on neid kolmekümne ringis. Ostsime vaguneid, sest nende hinnad on tänavu kukkunud ja meil oli piisavalt vaba raha. Oma vagunipargi olemasolu annab täiendavaid võimalusi vedada kaupu soodsamalt ja teenida täiendavat kasumit.
Kas vagunite liigutajaid on palju ehk kas konkurents on suur?
Siin Balti turul see väike küll ei ole. Samas on raudtee ekspedeerimine suhteliselt spetsiifiline valdkond ja teenusepakkujatel on välja kujunenud oma klientuur. Uusi kliente ei otsi me ajalehekuulutuse kaudu, vaid käime end tutvustamas potentsiaalsete klientide juures paljudes riikides ja külastame raudteevaldkonna messe.
Kui olulist rolli firma edus mängib see, et üks tütarfirma, AS ERTS Vaba Valga Terminal tegutseb Valga linna vabatsoonis?
Vabatsoon ei ole meie oma, see on vabariigi valitsuse poolt kinnitatud territoorium. Meie oleme operaatorfirma, kellele on antud õigus tegutseda Valga vabatsooni territooriumil. Meil on ka tollilaod, terminalid, tegutsevad tollimaaklerid.
Kui palju vabatsoonis peale teie tegutsejaid on?
Täna kahjuks mitte ühtki ja see on asjale suureks miinuseks. Mis vabatsoonist tulevikus saab, on omaette küsimus.
Miks see miinus on? Te saate seal ju toimetada kui monopolist!
Tõsi, et me seal üksi toimetame, pole keelatud. Me tegutseme meile eraldatud maalapil. Miinus seisneb aga selles, et vabatsoon ei ole mõeldud vaid ühele ettevõttele, vaid vabatsoon on mõeldud ikka paljudele ettevõtetele, sealhulgas tootjatele.
Kahjuks ei ole Valga vabatsooni kedagi peale meie tekkinud. Ettevõtluse areng Valgas ei ole selline, et siia tormataks. Valga asub küll ju heas kohas – Läti piiri ääres. Aga paljudel juhtudel on see ka miinuseks, sest kui kaup peab minema siit näiteks Skandinaaviamaadesse, siis transpordikulud Valgast Tallinna tõstavad kauba hinda.
----
Eduard Kogerile ja Uno Heinlale kuuluv AS Estreftransservice teenis eelmisel aastal 197 mln kroonise käibe juures 12,8 mln krooni kasumit. Ettevõte annab tööd tosinale inimesele.
----
Valgamaa edukamad ettevõtted, 2009. aasta tulemuste järgi
Estreftransservice AS
Sanwood ASSanlind OÜLesanio OÜ2Viru Muna OÜValmap Grupp ASSangaste Linnas ASOtepää Ehitusgrupp OÜDammix ASSkan Holz Helme ASBrick ASÄärmusliku Spordi ASAgrimix OÜValga Teed OÜMRP Ärigrupp OÜRivalo OÜACLIMA Baltic ASRenome EST ASOtepää Lihatööstus Edgar OÜValga Haigla Apteek OÜMoon ASTõrva Elekter ASIlmar ja N OÜEngeros Otepää OÜValga Vesi ASEHA Metalli- ja Puidutooted TÜHValga Haigla ASMüügiekspert OÜFinlaid OÜLaatre Piim ASValgamaalase Kirjastus OÜMERTS AM OÜMoodul ASValga GOMAB Mööbel ASLandhaus OÜVallai ASKT Trans OÜLinnu Talu OÜKiilung ASSilva-Agro ASHeelix Grupp ASValga Puu OÜ2Beetela OÜSG Balticum ASAstra ASDelibalt Production OÜAsfalditeenus OÜOtolux ASTõrva Tarbijate Ühistu TÜHParmet ASVahtre VK OÜM.A.S.I Company ASTechne Töökoda ASPühajärve Puhkekodu ASMust Kukk OÜAtria Eesti ASUPM-Kymmene Otepää ASJumek ASA.Karuse ASLiinihoolduse Eesti OÜValga Depoo ASKeil M.A. OÜOtepää Metall ASRitsu ASRahel-Puit OÜHummuli Agro OÜToom Kauplused OÜSA.MET ASRST Valga OÜLapoonus OÜ
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.