• 15.09.10, 11:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Haanpaa: nüüd makstakse topelt hiljem

Haanpaa tegevjuhi Tuomo Vilho Juhani Stilli sõnul on võlgadega hädas veonduses makseajad veninud topelt pikaks.
Maksehäiretega ettevõtete juurdekasv jätkub, aga nüüd juba aeglasemalt, uue tegijana on murelapseks saanud transport, selgub Krediidiinfo statistikast.
Krediidiinfo ASi asedirektori Alar Jägeri sõnul on nad näinud kaks aastat järjest halvenevat seisu, kus üha rohkem ettevõtteid kaotab krediidivõime. 2010. aasta esimese poolaasta lõpus hakkas olukord vaikselt taastuma.
Traditsiooniliselt on probleemsed kohad olnud tööstus ja kaubadus, kellel olid suured summad võlgu. „Üllatav oli see, et transpordisektoris kasvasid võlgnevused,“ nentis Jäger esimese poolaasta tulemusi kommenteerides.
Krediidiinfo andmete kohaselt on 34% veonduse-laonduse ettevõtteist halva krediidireitinguga. Halvem on seis vaid ehituses ja majutuses-toitlustuses.
Transpordifirma Haanpaa tegevjuht Tuomo Vilho Juhani Still on väikseid muutusi paremuse poole märganud. Nende suuremad kliendid on välismaal, aga ka nendega on probleeme ette tulnud. "Aga raha oleme kätte saanud,“ ütles Still. Tema sõnul on ettevõte maksetähtaega pikendanud, kui vanasti oli see 21 päeva, siis nüüd 45.
Ravimimüügifirma Magnumi hulgimüügidirektor Ahti Kallikorm tõdes, et nende sektor on selline, kus maksedistsipliin on õnneks võrdlemisi hea. Muidugi peavad ka nemad hoolikalt seda jälgima. "Siiamaani on kõik oma kohustusi korrektselt täitnud,“ ütles Kallikorm pearaamatupidaja andmetele toetudes, debitoorne võlgnevus neil selle poolaastaga kasvanud ei ole.
Jägeri sõnul on probleemseid ettevõtteid juurde tulnud. Nende ettevõtete osakaal, kellele krediiti ei antud, on läbi aegade olnud 15–20%. Praegu on see protsent ligi kolmandik, mis on väga kõrge. „Paremaks minna on veel pikk maa,“ ütles Jäger.
Jägeri sõnul saavad esimestena võlgadest lahti keskmised ettevõtted, mis on tegelikult Eesti mõistes suured, 50 -250 töötajaga firmad. „Seal ilmselt on tehtud reformid on tasapisi mõjuma hakkanud,“ kommenteeris Jäger.
Valdkondadest märkis Jäger ära finants- ja kindlustustegevuse, kus on üsna suur võlgadega ettevõttete arv. „Siin ei ole tegemist suurte pankadega, vaid pisikeste laenuandvate firmadega, mida vahepeal tekkis hästi palju,“ kommenteeris Jäger. Sama seis on tema sõnul ka sideettevõtetega.

Seotud lood

Uudised
  • 14.09.10, 14:09
Logistikud võlgade kasvuga esirinnas
Krediidiinfo ülevaate andmeil kasvas maksehäiretega veondus- ja laondusfirmade arv tänavu 22% võrra, olles valdkonnana esirinnas.
  • ST
Sisuturundus
  • 22.04.25, 14:44
Kas ettevõtte autopark töötab sinu kasuks või vastu?
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele