Järgneva viie aasta jooksul tellivad venelased Soomest kümnete miljardite kroonide eest Läänemere jaoks jäälõhkujaid, ilmneb Kauppalehti teatest.
Dokifirma Korea juurtega STX Europe venelaste poolne partner Sovcomflot tellib Soomest ligi 60 miljardi krooni eest jäälõhkujaid, mis peavad hakkama sõitma Läänemerel.
Investeeringu tegemiseks omandab Korea päritolu STX Soomes kaid ja hakkab koos Sovcomflotiga seal jäälõhkujiad tegema. Ettevõtmise Soome poolne partner on Aker Arctic Technology.
Alles hiljuti lõi Sovcomflot lukku jäälõhkujate tellimuse korealaste Daewoolt. Need jäälõhkujad lähevad sõitma Sahhalini ümbrusse.
Meenutuseks: Eesti transiidiringkondi ärritav verinoor Ust-Luga Sadama asub piirkonnas, kus talviti on jää paksus ligi meeter. Lõppenud karmil talvel, kui Tallinna Sadama kandis saadi hakkama ühe jäälõhkujaga ja tihti pääses selletagi, oli Ust-Luga lähistel tihedalt ametis 9 jäälõhkujat. Selle aasta veebruaris peetud raudteefoorumil Tallinnas tunnistasid ju venelased, et Eestit (sadamaid ja raudteid) on vaja ja seda just talvel, kui oma sadamad viibivad jäävangis. Sama kinnitasid ka siinsed äriringkonnad. Liiatigi on Ust-Luga Sadam ikkagi madalam, kui Tallinna Muuga Sadam, kuhu tuleks ju kaupu vedada väiksemate laevadega ette. Pealegi ei saa unustada ka Nord Streami, mis vajab talviti samuti tegelemist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.