Tehnilise Järelevalve Amet kinnitas raudteeinfrastruktuuri prognoositud kasutustasud järgmiseks liiklusgraafikuperioodiks, teatab amet.
Tehnilise Järelevalve Ameti peadirektor Raigo Uukkivi kinnitas raudteeinfrastruktuuri prognoositud kasutustasud 30. maist 2010 kuni 28. maini 2011 kestvaks liiklusgraafikuperioodiks järgmistes määrades:
EVR Infra AS raudteeinfrastruktuuri prognoositud kasutustasu:
Püsikulu: 65,000 EEK rong/km kohta
Muutuvkulu: 0,040 EEK brutotonn/km kohta
Edelaraudtee Infrastruktuuri AS raudteeinfrastruktuuri prognoositud kasutustasu:
Püsikulu: 58,38962 EEK rong/km kohta
Muutuvkulu: 0,11169 EEK brutotonn/km kohta
Tehnilise Järelevalve Amet juhib tähelepanu, et raudteeinfrastruktuuri kasutustasu ühikuhind tuleneb otseselt raudteevedajate veomahtudest.
30. maist 2010 algavaks liiklusgraafikuperioodiks on kaubavedajate poolt AS EVR Infra raudteevõrgustikul taotletud märkimisväärselt rohkem läbilaskevõimet, kui praegune raudtee tegelik kasutus seda näitab. Sellest tulenevalt tuleks kasutustasude võrdlemisel lähtuda raudteeinfrastruktuuri kogukuludest.
AS EVR Infral vähenesid aasta võrdluses kogukulud ca 10%, otsekulud ca 15% ning ärikasum ca 13%.
AS EVR Infra prognoositud kasutustasu ühikuhinna osas võib oodata lähiajal olulist täpsustumist, kui raudteeveo-ettevõtjate poolt tellitud läbilaskevõime osadele vastav rong-kilomeetrite maht erineb oluliselt aastate 2010/ 2011 liiklusgraafikuperioodi esimese kahe kalendrikuu möödumisel kaubavedajate poolt reaalselt tellitud mahust.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.