Eelmisel aastal Euroopas alla käinud uute autode müügi taustal võidutsesid väikeste mootoritega vähem saastavad sõidukid, ilmneb Euroopa Autotootjate Ühingu (ACEA) analüüsist.
Kui 2008. aastal oli väikeautode osakaal müügis 38,8%, siis 2009. aastal oli see juba 45%. See oli ka ainuke autosegment, mis kasvas.
Suur oli kasv ka autodel, mis eraldavad heitmeid vähem kui 120gCO2/km. Nende müüdud autode hulk kasvas 2008. aasta tasemelt 2,0 miljonit autot 2009. aasta tasemele 3,2 miljonit autot ehk kasv oli 1,2 miljonit autot, mis omakorda tähendab kasvu 60%. Selliste müüdud autode turuosa oli 2009. aastal 25%.
2009. aastal registreeriti euroliidus 14,1 miljonit uut autot. Võrreldes 2008. aastaga kasvas automüük Saksamaal (+23%), Prantsusmaal (+10,7%), Austrias (+ 8,8%), Tšehhis (+12,5%), Slovakkias (+6,7%). Samas langes aga Itaalias (-0,2%), Suurbritannias (-6,4%) ja Hispaanias (-17,9%).
Sõiduautode müügis toimus 2009. aastal, võrreldes 2008. aastaga, langus 1,3%. Võrreldes 2007. aastaga kujunes eelmise aasta languseks 9,3%.
Peale 2008. aasta II poole ja 2009. aasta I poole langust hakkas euroliidus uute sõiduautode müük kasvama. Ühelt poolt peegeldas see euroliidu majanduse vaikset toimbumist, teisalt aga oli siin taga riigipoolne müügi kunstlik toetamine autovahetusprogrammide näol euroliidu 13-s riigis. Siiski puudutasid need programmid vaid sõiduautosid, mistõttu veokite müük kärbuski järsult.
Tarbesõidukite müük langes võrreldes 2008. aastaga 32,6% ja võrreldes 2007. aastaga 37,5%. Siinhulgas kahanes aastate 2008 ja 2009 võrdluses kaubikute müük 30,5% ja veokite müük 44,2%.
Koos üldise müügi langusega kaotasid turuosa ka diiselmootoritega autod. Nende turosa kahanes aastate 2008 ja 2009 võrdluses tasemelt 52,7% tasemele 45,9%. Müüdud autode mootori töömaht taandus tasemele keskmiselt 1 625 cm³. See näitaja on väikseim keskmine, mis oli Lääne-Euroopas alates aastast 1991. Samuti kahanes eelmisel aastal mootorite keskmine võimsus
Seotud lood
Eelmine aasta oli Euroopa autotootmises Euroopa Autotootjate Ühingu (ACEA) hinnangul üle poolteise kümnendi rängim.
Euroopa eelmise ja selle aasta alguse uute sõiduautode müügis joonistub Läänemere kaldale Eesti kohale auk. Eesti on ümbruskonna suurim kukkuja.
Võrreldes eelmise aasta veebruariga kasvas Euroopas sõiduautomüük mõni protsent, aastaalguse kahekuuliste perioodide võrdluses ligi kümnendiku. Kasvuveduriteks olid Portugal, Hispaania ja Norra, pidurite seas Eesti koos Rumeenia, Ungari, Bulgaariaga, teatab Bloomberg.
Euroopa Autotootjate Ühingu (ACEA) hinnangul kujuneb alanud aasta Euroopa autotootjatele samuti keeruliseks.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.