Võrreldes buumiaastatega, kasvas DSV Transport ASi kasumlikkus kriisiaastal kõrgemaks.
Kriisi ajal DSV käive ja kasum küll vähenesid, kuid kasumi suhe käibesse ehk rentaablus sai ligi kaks korda parem, kui näiteks buumi tippaastal 2007.
Mulluses majandusaruandes märkis rahvusvaheliste kaubavedude ekspedeerimisega tegelev DSV Transport AS eesmärgina saavutada 2009. aastal netokäive 801 mln kr. Käibe suuruseks kujunes aga 559 mln kr.
„Täitsime oma põhieesmärgi: olla kasumlikud. Kasumit teenisime 23 mln kr, kuid kindlasti ei osanud me oktoobris 2008 eelarvet koostades oodata, et langus just sellises mahus tuleb,“ märkis DSV Transport AS juhatuse liige Aivo Kurik.
Tänavuse eelarve koostamist pidas ta huvitavaks väljakutseks, kuna kindlaid pidepunkte, millest lähtuda, ei olnud just palju.
Selleks aastaks ootab DSV mullusega võrreldes 8-10%-list kasvu. „Julgeme oodata kasvu, kuna möödunud aastane langus kaubaveoturul oli ilmselgelt suurem, kui tegelik majanduslangus. Vähenenud nõudluse juures elasid paljud ettevõtted laovarude arvelt ja seetõttu oli kaubaveo vajadus oluliselt väiksem,“ rääkis ta.
Eelmisel aastal DSV investeeringute tegemist ei plaaninud ning tänavused otsused sõltuvad esimese kvartali tulemustest.
DSV, tulemused mln kr
netoäive ärikasum2007 751 512008 766 352009 559 23
Seotud lood
Taani börsil noteeritud DSV A/S-ile kuuluv DSV Transport on määranud 2009. aastal dividendideks rekordilise 75 miljonit krooni, millelt riigile laekuv tulumaks on ligi 20 miljonit krooni.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.