• 15.12.09, 16:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

IATA: halvim sai lennunduses mööda

Järgmisel aastal on lennunduse kogukahju 57,7 miljardit krooni, mis on 47% suurem näitaja, kui enne arvatud, kuna nafta hinnad tõusevad ja vedajad teevad klientide nimel aina soodsamaid pakkumisi, teatab Rahvusvaheline Lennutranspordi Ühendus (IATA).
Kahjud aastaks 2010 on seega ligi poole väiksemad selle aasta kahjudest, mis on 113,3 miljardit krooni, tõdes IATA. 2009. aasta reisijate nõudluse langus 4,1% asendub 2010. aastaks kasvuga 4,5%, kuna lennunduse sektor hakkab toibuma.
IATA peadirektori Giovanni Bisignani sõnul hävitavad tuleval aastal kasvavad kütusehinnad tulusid. 2009. aastal langesid tulud 12%.
Septembris tehtud ennustuses ootas IATA 2010. aastaks kahjudeks 39,14 miljardit krooni. Aastaks 2010 ootab IATA nüüd kasumi tõusu 4,9% ehk tasemele 4,92 miljardit krooni, mis jääb 2008. aasta tipule, 5,51 miljardit krooni, siiski alla.
"Halvim on möödas," tõdes Bisignani. Näiteks kütusega mitteseotud kulud võivad tuleval aastal langeda 1,3%.
IATA, mis esindab 230 rahvusvahelist lennufirmat ehk 93% rahvusvahelisest lennuliiklusest, hinnangul moodustab kütus 26% 2010. aasta tegevuskuludest. Seda on kaks korda enam, kui aastatel 2001-2002. IATA ennustuste kohaselt toornafta barreli hind on aastaks 2010 772,5 krooni (75 dollarit). Sellel aastal on see keskmiselt 628,3 krooni (61 dollarit).

Seotud lood

Uudised
  • 30.07.09, 16:51
IATA: lennunduses tuli juunis põhi kätte
Juunis jätkas lennureisijate arv langust ning tegi 7,2% tagasimineku, teatas Rahvusvaheliste Lennutranspordi Assotsiatsioon (IATA). Maiga võrreldes langus aeglustus ja organisatsiooni hinnangul võib sellega kriisist põhjustatud languses põhi käes olla.
Uudised
  • 23.01.09, 11:19
IATA: olukord lennunduses selgineb alles 2010. aastaks
Lennunduses tuleb aasta must ja langus kestab vähemalt kolm aastat, ütles rahvusvahelise lennufirmade ühenduse  IATA peaökonomist Brian Pearce.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele