Aastast 2012 liigitatakse ning märgistatakse kõik uued Euroopas müügil olevad autorehvid nende kütusesäästlikkuse, märghaardumise ja välise veeremismüra alusel, teatab Euroopa Parlamendi Infobüroo Eestis.
Märgistussüsteem on sarnane kodumasinate omaga. Parlament kiitis eile määruse heaks ilma hääletuseta. Saadikud ja nõukogu läbirääkijad jõudsid oktoobri alguses kokkuleppele. "Uus märgistussüsteem on selge meede, mis toob olulist kasu keskkonnale ning tarbijatele," kiitis raportöör Ivo Belet (EPP, BE) õigusakti ja hindas, et kulud tootjatele peaksid olema minimaalsed.
Kütusesäästlikkuse, märghaardumise ja veeremismüra märgistamine
Sarnaselt Euroopa energiamärgisega kasutatakse rehvide märgistamisel säästlikkuse klasse alates parimast (roheline "A" klass) kuni viletsaimani (punane "G" klass). Lisaks kütusesäästlikkusele annab märgistus teavet ka rehvi käitumise kohta märgades tingimustes ning veeremismüra kohta detsibellides.
Alates novembrist 2012 peavad sõiduautode ning väike- ja raskeveokite (C1, C2 ja C3 klass) turustajad teavitama tarbijat rehvide kütusesäästlikkusest, märghaardumisest ja välisest veeremismürast kõikides tehnilistes reklaamtrükistes, sh veebilehtedel. Protekteeritud rehvid, professionaalsed maastikurehvid ning võidusõidu rehvid saavad erandi.
Kõikidel pärast 1. juulit 2012 toodetud C1 ja C2 rehvidel peab olema kleebis või märgis, kui nad tarnitakse tehasest poodi või autotöökotta.
Erinevalt külmkappidest ei ole rehvid poodides alati müügisaalis nähtaval kohal, mistõttu saadikud nõudsid, et müüja peab kliendile alati enne müüki näitama märgistust ning see info tuleb ära näidata ka arvetel.
Vaiksed rehvid
Parlament saavutas lisaks, et müra tähistav piktogramm muudetakse vaikseid rehve soosivaks. Välismüra tähisena kasutatakse valjuhääldist tulevate mustade "lainete" kujutist. Laineid on seda arvukamalt, mida mürarikkam on rehv. Vaiksed rehvid (müra on alla 68 detsibelli) märgistatakse näiteks ühe musta ning kahe valge "lainega", mis on ära toodud detsibellide kõrval.
Kütusesäästlike ja ohutute rehvide soosimine
Otsus selle kohta, kas ja kuidas soodustada keskkonnasõbralike rehvide kasutamist, tehakse liikmesriigi tasandil. Liikmesriigid võivad soosida vaid selliste rehvide kasutamist, mille kütusesäästlikkus ning märghaardumine on vähemalt "C" klassis.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.