"Kaupade kinnipidamine ja pandiõigus on teemana ülioluline," kinnitas Itella Logistics Eesti müügi- ja turundusdirektor Risto Merisalu.
Tema seletusel on see firmas igapäevane nähtus. "Paljudel ettevõtetel on makseraskused. Eks see kaupade kinnipidamine ja pandiõiguse rakendamine ole ikka äärmuslik meetod, mida kahjuks tuleb ühe sagedamini rakendada," kurtis Merisalu.
Muutunud pandiõiguses on tema sõnul täpsustatud eelkõige vedaja õigused.
Et varem ei tulnud kauba kinnipidamisega tegeleda, siis on see Merisalu jaoks ikka üsna uus nähtus. "Ühelt poolt on maksekultuur võrreldes buumiajaga oluliselt langenud. Teisalt ei saa ka klienti halvustada - lihtsalt aeg on selline," vaagis ta olukorda.
"Kuid on ka kliente, kes pahatahtlikkusest jätavad tasumata, kuid õnneks neid on vähe. Aga tuluallikaks kinnipidamisõigust küll pidada ei saa - me ju püüama kliendilt õigulikult kätte saada seda, mis meie jagu ehk siis tasu osutatud veoteenuse eest," selgitas ta.
Põhiliselt imporditavate tarbekaupadega tegeledes on isegi võimatu esile tuua, kus sektoris enim tuuleb kinnipidamisi. Vast enam ikka ehitussektoris, lisas ta hiljem.
Seotud lood
Veofirmad on kurtnud, et veotellimuste vähenemisele lisaks on halvenenud ka vedude eest maksmine ning harvad pole juhtumid, kus tasumisega hilinetakse kuid või jäävad vedaja väljastatud arved tasumata. Advokaadibüroo Paul Varul vandeadvokaat Karl Haavasalu annab nõu, mis võib aidata.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.