• 05.11.09, 13:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus teemärgistus vähendas väikseid pikivahesid kuni 40%

Sellel suvel Tallinn-Keila-Paldiski maanteele uue teekattemärgistuse paigaldamise järel tehtud 1500-tunniste mõõtmiste järel ilmnes, et ohtlikult lühikeste ehk 0,5-1,5-sekundiste pikivahede osa kahanes olenevalt mõõtmispunktist 7,3%-40,1%, teatab Maanteeamet.
Politseiameti, Maanteeameti ja Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) eestvedamisel kanti selle aasta kevadel Tallinn-Keila-Paldiski maanteele ohutu pikivahe hoidmist hõlbustav teekattemärgistus, et hinnata selle mõju liiklusohutusele. Sõidukijuhtide käitumise uurimiseks tehti enne ja pärast teekatte märgistamist rohkem kui 1500 tundi mõõtmisi, mille käigus mõõdeti pikivahesid ligi kolmesajal tuhandel korral. Pilootprojekti tulemusel vähenes märgistuse piirkonnas ohtlikult lühikeste, 0,5-1,5-sekundiste pikivahede osakaal olenevalt mõõtmispunktist 7,3%-40,1%.
 LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa sõnul näitasid varasemad uuringud, et Eestis hoiab ebapiisavat, alla 2-sekundist pikivahet tervelt 34% sõidukijuhtidest. „See on ka põhjus, miks tagant otsasõidud on kõige sagedasem liiklusõnnetuse liik Eestis,“ selgitas Ernits. „Aastatel 2003-2008 oli liikluskindlustuse andmebaasi andmetel tagant otsasõite 24-28% kõigist liiklusõnnetustest. Eelmisel aastal sõideti Eestis tagant otsa ühekokku umbes 8000 korral, mille tulemusel tekkinud kogukahju küündis 200 miljoni kroonini.“  
 Maanteeameti peadirektori asetäitja Villu Vane kinnitusel näitavad pilootprojekti tulemused, et liiga lühikese pikivahe põhjuseks on sageli sõidukijuhi oskamatus eesoleva sõiduki kaugust õigesti hinnata. „Seetõttu tuleks propageerida pikivahe hindamist selle läbimiseks kulunud aja põhjal ning viia pikivahe läbimise aja määratlus sisse ka liiklusseadusesse,“ ütles Vane. „Samuti on spetsiaalset pikivahe hoidmise teekattemärgistust vaja laiendada ka teistele tiheda liiklusega maanteedele.“
Politseiameti liiklusjärelevalve ja korrakaitse osakonna politseidirektori Tarmo Miilitsa hinnangul võiks teedemärgistus edaspidi arvestada pikivahe ohutu läbimise ajaks 3 sekundit. „Pilootprojekti raames katsetatud 2 sekundit on küll minimaalne pikivahe kokkupõrke vältimiseks, kuid Eesti heitlikke ilmaolusid arvestades on optimaalseks pikivaheks  3 sekundit,“ lausus Miilits. „Eesti maanteedel tavapärase piirkiiruse 90 km/h korral peaks siis eelneva sõidukiga hoidma vahemaad 75 meetrit, suvise suurima lubatud sõidukiiruse 110 km/h korral aga vähemalt 92 meetrit.“
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele