• 30.10.09, 11:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tühi tagasisõit? Tõstame ekspordihinda!

"Tõstame ekspordihinda, et katta tühja tagasisõitu!" kõlas Transstar T.P. logistiku Heiki Margi lahendus impordi üle domineerivale ekspordile.
Teine variant on tema seletusel oodata välismaal kohapeal kaks-kolm päeva - ehk saab midagi masinale tagasitoomiseks peale. "No reedel pole küll mõtet passima jääda," välistas ta tulutu nädalavahetuse välismaal.
Põhiliselt Soomesse, Rootsisse, Norrasse, Taanisse vedava firma logistik tõdes, et kui varem oli ikka midagi tagasi tuua, siis nüüd käriseb vahe ekspordi ja impordi vahel esimese kasuks aina laiemaks.
"Nojah - Rootsist ei tule me tavaliselt tühjalt tagasi, aga Soomest tihtilugu küll," tõdes Mark.
Seega siis tuleb keerata Soome ekspordi hinda vängemaks?
"Ei - seda päris mitte... Sest kui Rootsisse maksab masina tekipilet 8000 - 10 000 krooni, siis Soomesse pääseb 3 000 - 4 000 krooniga. See peaks tasakaalustama asja ära," seletas ta.
Ehk saaks siis Soome tagasituleku tühisõite muuta optimeerida kojutulekuga läbi Rootsi?
"Soomest laevapilet Rootsisse on umbes 7 500 krooni -  see ei tasu ära. Kuid vastupidi suunal on odavam," arutles Mark.
Eks jah, kui nõudlus tõuseb, tõuseb ka eksport ja siis saab hindagi juurde ..., sest impordi osa langeb ju üha, mõtiskles välismaale puitu, mööblit, plasti ja muud viiva firma logistik.
Eesti Statistikaameti andmeil selle aasta augustis kaubavahetuse bilanss peamiste sihtriikidega Soome, Venemaa, Läti, Rootsi ja USA-ga positiivne. Eestist eksporditi 2009. aasta augustis kaupu jooksevhindades 7,7 miljardi krooni väärtuses ning imporditi Eestisse 9,3 miljardi krooni eest.  
 
 
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 03.11.09, 09:53
Kroonberg: Eesti vedajaid nöögitakse!
"Nagu oleks kellegagi mingi kokkulepe!?" imestas pahaselt rahvusvahelisi vedusid tegeva Nordveod AS juht ja omanik Peeter Kroonberg.
Uudised
  • 30.10.09, 16:55
Saareväli: Soome toiduveos import aina väiksem
"Algul oli Soomesse eksport tagasihoidlik ja import kõva, kuid nüüd on import sealt üsna keeruline," võrdles EST-Trans Kaubveod AS omanik Sulev Saareväli kaubavahetuse muutust 15 aasta jooksul.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele