• 10.09.09, 13:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaguniäri omanikust sai ülikasumliku firma peremees

Mullu enam kui poolemiljardilise puhaskasumiga üllatanud metalli-ja vaguniäri Floberg Transi omanik Vladimir Vinogradov ostis viimastel aastatel ettevõtte osanikelt välja ja nüüd on saanud temast rahaka firma ainuomanik.
„Kasum tuli Floberg Transi alla kuulunud äride ümberstruktureerimist," ütles kontserni peremees Vinogradov. Ümberkorraldusi tehti möödunud aastal jõuliselt.
Majandusaasta aruanne kirjutas, et Floberg Trans ostis kaasomanikult ZAO UBT „Uralvagonzavodilt“ ülejäänud 51-protsendilise osaluse AS Fano Investist. Floberg Trans sai kontserni ainuomanikuks. Varem partnerile kuulunud tütarfirmad vagunitootja AS Geos Rail ja metallkonstruktsioonide valmistaja AS Ahtme Vagon ühendati samuti Floberg Transiga. Eelmisel aastal kasumlikkuse poolest tippu tõusnud kontsernil on olnud viimase kolme aasta jooksul üle kümne erineva aktsionäri, kes kõik tänaseks oma osaluse müünud.
„Isikute jaoks, kes on huvitatud äriühingu tegevusest ja arenemisest, on äriühingu osade omandamine mõistlik ja loogiline samm," ütles Vinogradov.
Endise Floberg Transi tütarfirma Fano Investi üks juhte ja omanikke Lemmik Lehtmets lausus, et ei soovi osaluse müügihinda avaldada. „See on ju alati kahepoolne protsess. Ju siis oli kasulik," ütles Lehtmets. Endine osanik polnud enda sõnul firma praeguse käekäiguga kursis ja suhtus firma eelmise aasta poolemiljardilisse kasumisse ükskõiksusega.
"Tol hetkel oli jällegi kasulik loobuda osalusest. Ega siin muud põhjust ju pole!" põhjendas endine osanik Rein Sillar, miks ta niivõrd kasumlikus firmas oma raha enam ei hoia. Rein Sillar müüs osaluse tänavu aprillis ja ütles, et sai selle eest väärilise tasu.
Vinogradov kommenteeris ainuomanikuks saamist järgmiselt: „Loodan, et mõistate - küsimus äriühingu müügitehingute hinna ja ostjate kohta ületab hea maitse piiri ning ma ei saa laskuda arutlustesse nimetatud teemal,“ kirjutas Vinogradov.  
Vinogradov lausus siiski, et mullune kasum paigutati Kasashtani vaguniärisse ja selle eest maksti inimestele teenistust. Kasashtani raudteevagunite tootmisega tegeles Floberg Transi partnerfirma tütar Geos Rail. Majandusaasta aruanne kirjutas, et niivõrd suuri struktuurimuudatusi sundis tegema ka 2007. aastal tekkinud olukord, kui vagunite turuhinnad tõusid sajaprotsendiliselt. Renditurgudel hakati maid ümber jagama ja suured raudteeveeremite omanikud proovisid väikefirmasid turult välja suruda.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele