Laevanduskontserni Tallinki ja riigi vaheline vaidlus maksmata tuletorni- ja navigatsioonitasude osas on taaskord jõudnud riigikohtusse.
Mullu detsembris kirjutas Äripäev, kuidas pärast aastaid kestnud vaidlusi ja riigikohtus kaotamist on riik viimase võimalusena muutnud seadust, mille kohaselt hakkab Tallinkilt ja Hansatee Cargolt tagasiulatuvalt sisse nõudma maksmata tuletorni- ja navigatsioonitasusid. Tänavu jaanuaris-veebruaris seda ka riik täitemenetluse korras tegema asus.
Läinud aasta lõpus Äripäevale antud kommentaaris soovitas õiguskantsler Indrek Teder Tallinkil vaidlustada tasunõue kohtus, mille kestel saab ta taotleda asjassepuutuva normi põhiseadusevastaseks tunnistamist ja kohaldamata jätmist. Seda ka Tallink tegi.
5. juunil 2009 tegi Tallinna halduskohus otsuse, mille alusel tuleb tühistada Veeteede ameti käesolaeva aasta jaanuaris ja veebrauris esitatud makseteatised Tallinkile ja Hansatee Cargole, samuti jätta kaebuste lahendamisel kohaldamata ja tunnistada põhiseadusvastaseks rida norme, sh meresõiduohutuse seaduse erinevate paragrahvide punktid. Otsuse järgi tuleb Veeteede ametilt Tallink Grupi ja Hansatee Cargo kasuks välja mõista menetluskulu kokku 105 000 krooni.
Menetlus on riigikohtus pooleli, mistõttu ei ole Tallinna halduskohtu 5. juuni otsus jõustunud. Riigikohus ei olnud hetkel valmis teemat kommenteerima. Samuti ei olnud ka Tallink ise nõus enne lõpliku lahendi saamist kommenteerima.
Õiguskantsleri avalike suhete nõunik teatas, et antud asjas on käimas riigikohtu põhiseaduslikkuse järelevalve kohtumenetlus, milles on riigikohus küsinud ka õiguskantsleri arvamust, kuid riigikohtu menetluses olevaid asju õiguskantsler ei kommenteeri.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.