Majanduse asjatundjate hinnangul võiks riik talle kuuluvad ettevõtted vähemalt osaliselt müüa, et muuta need läbipaistvaks ning lüüa laiali nõukogud, kus istuvad ebakompetentsed poliitikud.
Peaminister Andrus Ansipi majandusnõunik Kalev Kukk ütleb, et praegune hetk oleks müügiks sobiv. "Miks ka mitte praegu, sest müüakse ju eelkõige tuleviku-, mitte aga hetkeväärtuse alusel," lausub ta.
"Riik ei pea ega tohigi olla ettevõtja, vaid kohtunik, kes tagab ausa mängu turul. Olla korraga "mängija" ja "kohtunik", pole kõige ausam tegevus. Erandiks on vaid selgelt monopoolses staatuses olevad ettevõtted, näiteks ülekandevõrgud. Aga Tallinna Lennujaama ma nende hulka siiski ei paigutaks, ammugi juba n.ö vabrikuraudtee staatuses olevat Eesti Raudteed,“ selgitab ta.
Tallinna Sadam logistikafirmadest väärtuslikem
ettevõtte nimi (riigi osalus) turuväärtus (MEEK)AS Tallinna Sadam 6 678AS Eesti Raudtee 2 588Eesti Vedelkütusevaru Agentuur AS 2 263AS Tallinna Lennujaam 895Lennuliiklusteeninduse AS 619AS Eesti Post 265AS Eesti Loots 247AS Saarte Liinid 206AS Tartumaa Teed 66AS Teede Tehnokeskus 51AS Pärnumaa Teed 46AS Estonian Air (34%) 29
Metoodika: Äripäev on riigifirmade turuväärtuse arvutamisel kasutanud 18. septembril ilmuva Äripäeva Rikaste TOP 500 metoodikat. Turuväärtuse arvestamisel on liidetud omakapitalile 2007-2008 aasta viiekordne keskmine kasum. Juhul, kui ettevõte on jäänud koondkahjumisse on turuväärtus võrdne omakapitaliga.
Loe pikemalt tänasest Äripäevast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Valitsus ei kaalu Eesti Posti osalist müüki enne järgmise aasta märtsis toimuvaid valimisi, kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts Bloombergile.
Moodsad laolahendused sisaldavad lisaks digitaalsele tarkvarale ning robottõstukitele pool- ja täisautomaatseid riiulisüsteeme, tornladusid ning komplektseid turvalahendusi, mis lahendavad kogu ettevõtte siselogistika. Willenbrock Baltic OÜ projektijuht Jaan Viita rõhutab, et oluline on vaadata siselogistikat tervikuna, sest vaid nii saab välja töötada maksimaalset kasu toova terviklahenduse.