N-Terminal Grupi nõukogu liige Endel Siff leiab, et transiiti võib Eestis nimetada möödanikuks ega pea sellesse investeerimist mõttekaks.
Ettevõtja sõnul saab Eesti transiit endale ainult väiksed mahud, mis ei huvita Vene sadamaid ning need elavnemise tundemärgid, mida nägid mõned ettevõtjad, väljendavad rohkem ettevõtjate endi soovi antud märke näha.
Olukorra paranemist transiidis ei näe ka Silmet Grupp ASi juhatuse esimees Tiit Vähi. "Transiiti määravad eelkõige riikidevahelised suhted. Valitsuse ja poliitikute tasandil ei teinud Eesti mitte midagi, et parandada suhteid Eesti ja Venemaa vahel. Seda tõendavad pikad piirijärjekorrad ning asjaolu, et aastaga piiri ületavate rongide arv vähenes kaks korda," kommenteeris Vähi. "See, et mõned ettevõtted tugevdavad oma positsioone ning jõuavad oma partneritega kokkuleppele on kas ajutine või lokaalne nähtus."
Optimistlikumat nooti lisab Logistika ja Transiidi assotsiatsiooni tegevdirektor Ago Tiiman, kelle sõnul jäi transiidisektor vapustustele vaatamata siiski ellu.
"Suurte pingutustega kohanduvad transiidivaldkonna ettevõtted maailmamajanduses ning Eestist kujunenud olukorraga. Sellisel kujul nagu oli enne 2007. aastat transiiti Eestis enam ei ole," lisas Tiiman.
Ta on veendunud, et eel on vara rääkida transiidi arengu tendentsidest, liiga vähe aega on möödas. "Kuid võib kindlalt väita, et esimesed sammud paremuse poole on juba tehtud," tegi Tiiman kokkuvõtte.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.