• 24.08.09, 17:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AvtoVAZ ja KamAZ liidetakse

Aktsionäri, riigifirma Rostehnologii tahtel ühendatakse kaks suurt Vene autotootjat, ent ametlikult hoiduvad ettevõtted ning nende välismaised aktsionärid Renault ja Daimler kommentaaridest
Rostehnologii on ühendamise otsustanud, kirjutas Interfaks viidetega teistele Vene meedia allikaile. Riigifirma on 25% AvtoVAZi ja 37,8% KamAZi omanik. Esimeses on strateegilisel partneril Renault`l 25% ja teises Daimleril 10% osalus ning ühe allika väitel pole neil põhjust ühendamisele vastu olla, sest nende osalus sellest ei kahane.
Ümberkorralduste käigus peab ilmselt lahkuma AvtoVAZi senine president Boriss Aljošin, ühendatud ettevõtte direktorite nõukogu eesotsa saab Rostehnologii juhi Sergei Tšemezovi asemele praegune KamAZi juht Sergei Kogogin.
Rostehnologii (loodud monopoolse relvaeksportija Rosoboroneksport baasil) koondab oma osalused autotööstuses ettevõtte Avtoinvest-Holding kaudu, mille mullu detsembris asutas. Peale eelnimetatu on tal ka 30% GAZ-grupiga seotud AvtoDizeli aktsiatest.
AvtoVAZi peakonveier augustikuus seisab, sest nõudluse puudumisel on lattu kuhjunud üle 80 000 auto, käimas on koondamised ja töötasu vähendamised.
Eksperdid alles kahtlevad ühendamise plussides-miinustes. Uue ettevõtte suurus võimaldaks odavamalt raha laenata, ka võiks kokku hoida sisseostu ühendamise kaudu, ettevõtete ühendamise majanduslikku efekti pole aga keegi tänaseni kokku arvanud ja ühisest strateegiast ei ole teateid.
Metropoli analüütiku Mihhail Pak`i hinnangul mingit sünergiat ei teki, sest tegu on niivõrd erinevate ettevõtetega, juhtimise ümberkorraldamine ja juhtide vahetamine muudab aga otsustusprotsessi veelgi ebaefektiivsemaks. Mõne allika teatel on kogu protsessi mõte lahtisaamine president Boriss Aljošini meeskonnast, kel on mõne aktsionäriga lahkarvamusi.
KamAZi aktsia tõusis uudise peale täna Moskva börsil 7,5% ja AvtoVAZi oma veel enam (tavalised aktsiad 14,4% ja eelisaktsiad 10%).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele