Soome rasketööstuse ümberkorraldamine ja globaalne majanduskriis vähendas esimesel poolaastal VR Cargo mahte kolmandiku võrra.
"Järsk ja täenäoliselt jääv muutus rasketööstuses on otseselt VR Groupi mõjutanud. Veetud mahud on langenud alates juulist," kommenteeris tulemusi ettevõtte president ja tegevjuht Mikael Aro.
Eriti järsu tagasimineku tegi veod Venemaale ja Venemaalt, mis kahanesid teises kvartalis 43,3% ja poole aastaga 41,4%. Teravaim kukkumine tuli puidutööstuse vedudest. Ligi veerandi võrra tõmbusid esimesel poolaastal tagasi Soomesisesed veod, mille langus teises kvartalis aeglustus ja taandus 22,7%ni.
Maanteevedude mahud kahanesid esimesel poolaastal 33,1%.
VR Group teenis esimesel poolaastal enam kui 200 mln krooni kahjumit. Teine kvartal lõpetati siiski enam kui 40 mln kroonise kasumiga.
Teise kvartali tulemust nõrgestas ühepäevane töötajate streik ning Toijala lähedal rööbastelt maha jooksnud rong, mis tõid ettevõttele 80 mln krooni kahju.
Möödunud aastal teenis VR Group 1,2 mlrd krooni kasumit.
Seotud lood
Soome riigiraudtee käivitab kulude kärpimise programmi, mille tulemusel väheneb ettevõtte töötajaskond 1200 inimese ehk umbes kümnendiku võrra järgmise kahe aasta jooksul.
Juuniga võrreldes näitasid raudteeveod juulis väikest kasvu, kuid seitsme kuu lõikes on langus ligi miljon tonni. Aasta veomaht moodustas mullu kokku 26 mln tonni.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.