Läänemerel kaaperdatud ja teel Alžeeriasse 12 päeva tagasi kaduma läinud kaubaalus vedas Stora Enso puitu. Laeva otsinguis löövad nüüd kaasa ka Vene võimud.
Alus Arctic Sea, Malta lipu all sõitev, Läti omanikele kuuluv, Soome juhtimise all ning venelastest meeskonnaga laev hõivati pooleks ööpäevaks 24. juulil Rootsi rannikul. Meeskond seoti kinni, neilt võeti mobiilid ning hõivajad kahjustasid laeva raadiot enne aluselt lahkumist. Mida laevalt taheti, on tänaseks endiselt selgusetu.
Vene merevägi ja luureagentuur FSB püüavad aluse asukohta kindlaks teha, sest see kadus radarilt neli päeva pärast laeva hõivamisintsidenti. Selleks hetkeks oli alus jõudnud Inglise kanalisse, viimati nähti laeva Portugali lähistel.
Alus pidanud jõudma Bejaija sadamasse kolmapäeval, kui ei ole seda teinud.
Stora Enso kommunikatsioonijuht Lauri Peltola ütles eile YLEle, et alusel oleva puidulasti väärtus on enam kui 4,5 mln krooni. Kogu lasti väärtus ületab 20 mln krooni.
"Meil on pardal umbes 2000 kuupmeetrit puitu pardal," lisas ta. "Kaup on kindlustatud, kuid loomulikult oleme huvitatud, et laev üles leitakse."
Seotud lood
Euroopa Komisjoni merendusametnikud kinnitasid, et juuli lõpus Rootsi rannikul pooleks päevaks kaaperdatud kauba-alus ja nädalaid kadunud olnud Arctic Sea teatas Portugali rannikul teisest rünnakust laeva pihta.
Moskva kohus andis Venemaa peaprokuratuuri taotlusel loa kaubalaeva Arctic Sea arestimiseks, et viia väidetavalt kaaperdajate kätte sattunud laeval läbi uurimistoimingud.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.