• 05.08.09, 18:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tagastatav liisingauto ei tohiks haiseda

Kui lähed liisinguautot tagastama, vaata, et su käes olnud sõiduki salong poleks kustutamata suitsukonidest auguline ega haiseks, seisab Eesti Liisinguühingute Liidu ja AMTELi koostatud sõidukite normaalse kulumise standardis.
 
Väikesed roosteta kivitäkked, kuni 10sentimeetrised pindmised kriimustused, ühtlaselt pleekinud värv ja kuni 1,5 sentimeetrised ükskikud muljumisjäljed kerel on puudused, millega ei tohiks tekkida liisinguauto tagastamisel suuremaid probleeme.
Suuremad muljumisjäljed, rahemõlgid, värvikihti läbivad kahjustused, kleebiste eemaldamise jäljed, katuseraami, vilkuri jms kinnituseks tehtud autokeresse tehtud augud, lohakalt parandatud avariijäljed ning rooste tähendavad automüüjale ja liisingufirmale seda, et sõiduki kasutaja pole autot piisavalt hästi hoidnud ja auto tagasivõtmisest võib keelduda.
Kui lähete autot tagasi viima, peavad iluvõred, stanged ja porikummid olema alles, vormis, siledad ja terved. Numbrimärgi alus peab olema terve ning mõlkideta. Normaalse kulumise alla liigituvad vaid need kahjustused, mida saab kõrvaldada poleerimisega.
Lisaks peavad olema terved klaasipuhastajad ja mõrade, kivitäkete ning tugevate kraapejälgedeta akna- ja tuleklaasid ning peeglid. Toon- või turvakilega kaetud klaaside mehhaanilised kahjustused viivad samuti tülini
Rehvide kulumine peab vastama läbisõidule. Velgedel ja ilukilpidel on lubatud vaid kerged kriimud.
Loomuliku kulumise alla ei mahu tugevad kriimustused ilukilbil või veljel, mõrad, kõverad veljed, deformeerunud ning ebaühtlaselt kulunud rehvid. Kurjasti maksavad kätte puuduvad detailid nagu rattamutrid ja -poldid, turvamutrid, jalutama läinud varuvelg ning varurehv. Purunenud rehviks loetakse ka katkist varuvelge ja varurehvi.
Salongi loomulik kulumine piirdub kerge määrdumise, ühtlase pleekimise ja tuhmumisega, millele võivad lisanduda kriimustused ukseliistul, kergelt kulunud võtmeava ümbrus ning kerged kriimud siseinterjööril, mida saab kõrvaldada detaili vahetamata.´
Lõhutud salongi alla lähevad põletusaugud, lisavarustuse paigaldamisel tekkinud vigastused, salongidetailide vigastused või detailide puudumine, raskesti eemaldatavad plekid, hais, koerakarvad ning hallitus.
Tagastatava liisinguauto lisavarustus peab vastama müügipakkumisele, sh peab kohustuslik ohutuspakett ja muu lisavarustus olema töökorras, kasutuskõlblik ning heaperemehelikult hoitud.
Eesti Liisinguühingute Liidu ja AMTELi sõidukite normaalse kulumise standard on varasematele liisinguautodele soovituslik, kuid alates 20. juulist soetatud sõidukitele seaduseks.

Seotud lood

Uudised
  • 20.07.09, 14:56
Sõidukite loomulik kulumine sai juhendisse
Tänasest hakkab kehtima Eesti Liisingühingute Liidu (ELL) ning Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) poolt koostatud „Sõidukite loomuliku  ja ebaloomuliku kulumise määramise juhend“.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele