Läti lennufirma airBaltic teenis möödunud aastal enam kui veerandi võrra kasvanud käibe juures ligi 620 mln krooni kahjumit.
Lennufirma käive ulatus mullu 205 mln lati ehk enam kui 4,5 mlrd kroonini. Kahjum moodustas 27,8 mln latti ehk ca 620 mln krooni, vahendas ajaleht Diena lennufirma aasta-aruannet.
Kolmveerand käibest moodustas reisijatevedu, tšarterlennud andsid ligi 100 mln krooni käibest.
Lennufirma vedas möödunud aastal 2,6 mln reisijat, mis andis aastaseks kasvuks 29%. Lennukite täituvus ulatus 62%.
Lennufirma juhtkond teatas, et ettevõtte tegevuskulud kasvasid möödunud aastal pea poole võrra. Samuti mõjutas lennufirma tegevust eelmise aasta esimeses pooles rekordkõrgeks kasvanud kütusehinnad, kütusekulud moodustavad airBalticu kuludest 36%, mida on viiendiku võrra enam kui aasta tagasi. Samas aasta teine pool tõi kaasa finantskriisi ja majanduslanguse.
Samuti kasvas firma töötajate arv möödunud aastal viiendiku võrra, ulatudes 1286 inimeseni. See omakorda tingis personalikulude kasvu.
"Turuolukorrast ja muudest näitajatest tingituna halvenesid möödunud aastal kõik lennufirma võtmefinantsnäitajad. Maksude-eelne kahjum moodustas 31 mln latti," tõi juhtkond aasta-aruandes välja.
Jooksvaks aastaks on lennufirma oma strateegiat muutnud ning aastatulemuseks oodatakse kasumit.
"Kohe, kui tulid esimesed signaalid lennuliikluse vähenemisest, lõpetasime otselendudele keskendumise ning valisime transiitreisijad. Arvestades seda, et Läti SKP on langenud ligi viiendiku ja riigi tulevik on endiselt ebaselge, peame otsima uusi turge," märkis juhtkond. Uue strateegia tulemused on nende hinnagul positiivsed - esimene kvartal andis reisijate arvus 11% kasvu. Aasta kokkuvõttes peaks reisijate arv kasvama tänavu umbes 10% võrra ja ulatuma 2,9 miljonini.
Lisaks uuele lähenemisele on lennufirma vähendanud lendude arvu 7% võrra. Kulude vähendamiseks vaadatakse veel üle firma struktuur ja tegevused ning otsitakse võimalusi personalikulude kärpimiseks.
Audiitorite hinnangul on ebaselge, millega tagab ettevõte oma tegevuse jätkumise, sest lennufirma omakapital on ca 600 mln krooni võrra negatiivne.
2007. aastal teenis lennufirma 161,6 mln latise ehk enam kui 3,5 mlrd kroonise käibe juures ca 24 mln krooni kasumit.
Ettevõte kuulub 52,6% ulatuses Läti riigile. 47,2% ettevõttest kuulub äriühingule Baltijas aviacijas sistemas SIA, mille omanikeks lennufirma juhtkond.
Seotud lood
On olemas tõsised kahtlused, kas Läti valitsus võib usaldada airBalticu probleemide lahendamise ettevõtte loonud meeskonnale.
Läti ajaleht Diena vahendas lennufirmale ja valitsusele lähedal seisva allika sõnu, kelle väitel teenis airBaltic möödunud aastal 30 mln latti ehk üle 600 mln krooni kahjumit.
Läti lennufirma airBaltic teatas, et Airline Industry Update´i (AIU) kogutud info lennufirma majandustulemuste kohta ei vasta tõele.
Dienas Biznessi andmeil arutas Läti valitsus eilsel istungil riigi lennufirma airBaltic aktsiakapitali suurendamist 15 mln lati ehk enam kui 300 mln krooni võrra.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.