"Ellu jäävad vaid need, kel on rasvakiht. Paranemist pole näha," jäi DSV Transport AS juhataja Jaan Lepp pessimistlikuks alanud poolaasta osas.
Tema hinnangul on rahvusvahelistes kaubavedudes seis endiselt sant, toiduvedudes, eriti jahutatud artiklite osas on kukkumine küll aga pehmem.
Tavaliselt on vedajate jaoks magusaim aeg ikka periood september-oktoober-november. Sellele pannakse ka lootusi. Siiski nigelale tarbimisele otsa vaadates ei usu Lepp sellelt sügiselt midagi head tulevat. Vasturohuks oleks vaid tarbimise ja tootmise kasv. Samas aga ei tasu tema sõnul riiki ka süüdistada, pole riigil maailma majandustrendi taustal suuri mõjutushoobasid ollagi.
"Tõusumärki ma ei näe. Kindlasti tuleb väga raske talv ja uus kevad. Ma ei oska tõesti muud öelda…," ohkas Lepp südamepõhjast.
"Hakkama saavad rahvusvaheliselt need kes tegelevad toiduvedudega ja koolitarvete vedudega ning riigisiseselt need, kes seotud teedeehitusega," osutas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president ja rahvusvahelisi vedusid tegeva firma Lajos AS omanik Einar Vallbaum järgneva poolaasta trendile.
Seoses eurorahade jõudmisega teedeehituse alale, on nüüd nõutuks muutnud just kallurveod – isegi määral, kus uudse joonena majanduskriisis jääb kalluritest lausa puudu.
Loe pikemalt tänasest Äripäevast.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.