• 31.07.09, 15:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolm lennuhiidu teenisid kamba peale 12 miljardi kahjumit

Kui IATA ennustas juuni stabiliseerumist vaadates lennunduses põhja kättejõudmist, siis lennufirmade esimese kvartali tulemused positiivsust ei näita. Euroopa kolm suuremat lennufirmat - British Airways (BA), Air France-KLM ja Lufthansa - teenisid kõik esimeses kvartalis kahjumit.
Euroopa suurim lennukompanii Air France-KLM teenis lõppenud kvartalis 431 miljoni eurose ehk ligi seitsme miljardi kroonise kahjumi. Aasta varem teenis ettevõte ligi kaks miljardit krooni kasumit.
„Tulemused olid kehvad, aga me teadsime seda ette, kui Air France teatas oma müügimahud eelmisel nädalal. Siiski suutsid nad tuua hullemad tulemused oodatust,“ sõnas Oddo Securities analüütik Yan Derocles. „Konsensus oli käibeks 5,5 miljardit eurot, aga neil tuli 5,2 miljardit,“ märkis ta.
Lennukompanii on kehva majandusolukorra pärast kõvasti kannatades koondanud juba 3000 töökohta ning sisse viinud osalise tööaja. Lisaks on ettevõte vähendanud mahtusid aastatagusega võrreldes 4,7 protsenti.
Air France-KLM teatas, et käive langeb edasi ka järgmises kvartalis, kuigi aeglasemas tempos lõppenud kvartaliga võrreldes.
BA esimese kvartali (aprill-juuni) tulemuseks kogunes ca kaks miljardit krooni kahjumit. Aasta varem teenis ettevõte üle 400 mln krooni kasumit. Languse põhjuseks lennureiside nõudluse vähenemine ning lennufirma suutmatus langusega samas tempos mahte kärpida.
Lennufirma juht Willie Walsh kommenteeris tulemusi, et ebaselgus tuleviku osas püsib, sest märke nõudluse paranemisest ei paista. Ettevõte kärbib nii töötajate arvu kui kohendab firmat ümber, et kulusid kokku tõmmata.
Lufthansa teatas kolmapäeval enam kui kolmest miljardist kahjumist.

Seotud lood

Uudised
  • 30.07.09, 16:51
IATA: lennunduses tuli juunis põhi kätte
Juunis jätkas lennureisijate arv langust ning tegi 7,2% tagasimineku, teatas Rahvusvaheliste Lennutranspordi Assotsiatsioon (IATA). Maiga võrreldes langus aeglustus ja organisatsiooni hinnangul võib sellega kriisist põhjustatud languses põhi käes olla.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele