Probleemiderikas Balti turg on Swedbankist teinud autokaupleja, mis püüab lahti saada 2000 sõidukist, veoautodest ja elamispindadest. Pank loodab need maha müüa kahe aasta jooksul.
Rootsi majanduslehe Dagens Industri andmeil on pangale kuuluvate sõidukite väärtus 700 mln Rootsi krooni ehk ca miljard Eesti krooni. Sõidukeid on seinast seina, sisaldades muu hulgas ka eksootikat nagu Ferrari 450, Maserati Quattroporte ja Porsche Cayenne.
Lisaks sõiduautodele püüab pank realiseerida ka ehitusmaterjale, veokeid, 200-300 miljoni Eesti krooni väärtuses elamispindu. Näiteks Eestis loodud võlgnike vara müügileheküljel
www.swedbank.ee/varad on müügis pea 60 veoautot, umbes 80 kaubikut ja mitukümmend haagist ning tööstusseadmeid.
Pank teeb lehe andmeil koostööd kohalike edasimüüjatega, et võlgnikelt ära võetud 2000 sõidukist lahti saada. Ainuüksi Lätis konfiskeeris pank viimase aastaga paarsada luksusautot.
Autoomanikuks võib saada ostuhinnast 5% sissemaksu tehes, piisava maksevõime puhul saab pangast ka raha laenata.
Panga risikijuhi Göran Bronneri sõnul on huvi autode vastu suur ja ka rootslased tunnevad soodsa autoostuvõimaluse vastu huvi. Pank loodab autopargi müüa kahe aastaga.
Lisainfo:
Seotud lood
Kasutatud haagiste müügiturgu kujundasid pangad, kelle tõttu on praegu tekkinud müügiturule auk.
AS Viking Motors süüdistab autoturu väljasuretamises liisingufirmasid, kes panid möödunud aastal klientide poolt tagastatud sõidukid juba teise kvartali lõpus kiirmüüki.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.