Kulude kärpimiseks on veofirmad kallimate õlide asemel soodsamaid kasutusele võtnud või eri marke kokku segama hakanud. Rahasääst võib aga mootori rikkuda.
"Eks ikka on sagenenud eri markide segamine. Näiteks on mindud kallimatelt Mobil ja Valvoline õlidelt üle odavamatele," tõdes siiski Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president ja transpordifirma Lajos AS omanik Einar Vallbaum.
Selle tulemusel on mindu üle tihti lausa tundmatutele markidele. Üht pidi on see odavam, kuid teisalt sisaldub siin oht rikkuda mootor ära. Segada iseenesest õlisid ju võib, kuid siiski tuleb siin jälgida õlide viskoossusmärget, kas see on sünteetiline, poolsünteetiline või mineraalne ja kas õli on mõeldud diiselmootorile või bensiinimootorile.
Ankon Autoremont omanik ja juht Andrei Konovalov tunnistas, et viimasel ajal, lähtuvalt halvenenud majandusolukorrast ongi sagenenud erinevate õlimarkide segamine omavahel.
"Nüüd ostetakse ikka kõige odavamat, mis saada. Kuid pean segamist ebasoovitavaks, eriti erinevate markide vahel. Kui siiski on segamine tehtud, siis tuleks sellest segust võimalikult kiiresti vabaneda ja mootor seest puhtaks pesta," pani ta autoomanikele südamele.
Loe pikemalt õlide segamisest ja selle mõjudest mootorile homsest Äripäevast.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.