Smartpost juhatuse liikme Indrek Oolupi sõnul vastas esimese käivitusaasta kahjum ootustele, jooksvalt kasumisse plaanib firma aga jõuda juba sel aastal.
Oolupi sõnul on kaugmüük ehk interneti- ja postimüük kasvav turg, samuti lubab rahasäästu pakkuv teenus aasta lõpuks positiivset tulemust oodata. Lisaks Eestile plaanib ettevõte oma teenust ka ekspordiks müüa ning läbirääkimised välismaal praegu käivad.
Logistikauudiste küsimustele vastab Smartpost juhatuse liige Indrek Oolup
Lõpetasite esimesed poolteist aastat kahjumiga. Kas tulemus oli plaanipärane?
Tegemist planeeritud kahjumiga. Esimesed poolteist aastat tegelesime tehnoloogia arendamisega ja teenuse võrgu ehitamisega, mis on rahamahukas ettevõtmine. Oleksime võinud ju ka ühe-kahe automaadiga Tallinnas alustada, aga sellega poleks kliendid rahul.
Millist kogutulemust aastalõikes plaanite?
Ka esimesele turule tuleku aastale oleme planeerinud kahjumi. Käibenumbreid ei kommenteeriks. Eesmärk on jõuda kaugmüügiturul juhtivale positsioonile, praegu on selles veel ots konkurentide käes. Kasumisse kuulõikes jõuame juba selle aasta jooksul.
Kuidas on pakiautomaatide süsteem Eestis käima läinud?
Postimüügi ja internetikaubanduse kliendid on meid väga hästi vastu võtnud. Tagasisidest, mida saame klientidelt tuuakse esile teenuse lihtsust, kiirust ja mugavust. Need tekivad esiteks seeläbi, et paki kättesaamise protseduur on samasugune igapäevaselt kasutatava kaardimaksega kaupluses. Teiseks on pakki võimalik inimesel kätte saada samal õhtul kui pakk sihtkohta jõuab, sest lahtiolekuajad on pikad ning SMS teatise paki saabumisest saab inimene koheselt kätte. Ja kolmandaks on asuvad meie pakiautomaadid inimeste igapäevase teekonna peal ning pole ka parkimise probleeme.
Mida olulist esimesest poolaastast välja tooksite?
Esimesel poolaastal alustas meie teenuse kasutamist ligi 50 postimüügi ja internetimüügi ettevõtet, jooksvaid kasutajaid on 100 ringis. Ka nendelt oleme saanud vaid positiivset vastukaja. Paljud neist on öelnud, et Smartposti kasutamine annab olulise konkurentsieelise võrreldes ettevõtetega, mis ei kasuta Smartposti. Eelistena on nende poolt välja toodud kiiremat kaupade ringlust ning väiksemaid tarnetega seotud probleeme. Ja kõige paremaks kinnituseks meie teenuse headusele on loomulikult kasvavad tellimuste mahud.
Kas esimese poolaasta tulemused vastavad ootustele?
Alati võiks paremini minna.
Mida Smartpost teiselt poolaastalt ootab?
Kiiret muutust olukorras ei oota. Aga pole põhjust kahelda, et meie teenuse eelised leiavad veelgi suurema toetajaskonna ja kasutajate hulk jätkab kiiret kasvu. Majandussurutis on Smartposti ärile positiiivne, sest kõik loevad raha, üritavad kulusid ja aega kokku hoida ning teenuse kasutusele võtmine just seda võimaldab.
Plaanite oma lahendust eksportida. Kui kaugel sellega olete?
Meil on alates ettevõtte loomisest olnud plaan Smartposti tehnoloogiat ja lahendust eksportida. Ekspordi suunal käib meil pidev töö ja käsil on mitmeid selleteemalisi projekte. Konkreetsetest tulemustest saame loodetavasti peagi rääkida.
Seotud lood
Arengufondi esimene ja suurim rahapaigutus, isteeninduslike pakiautomaatide läbi postivedu pakkuv SmartPost teenis esimesel tegutsemise poolteistaastal 13,4 mln kroonise käibe juures 8,3 mln krooni kahjumit.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.