• 16.07.09, 13:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomes sünnib uus veohiid

Autoveofirma Transpoint ja Soome raudteevedaja VR Cargo on liitumas, VR võidakse alla neelata, juhid koha kaotada.
Alustuseks ettevõtted liituvad. "Transpoint-VR Cargo" saab Soome suurimaks transpordifirmaks, kes valitseb raudteevedusid monopolina. Ettevõtte võistleb näiteks Saksa riigiraudtee omanduses DB Schenkeri ja perefirmadega, kirjutab Kauppalehti.
Ühendfirma algatab VRi saneerimise ja juhtide lahkumise, sest ettevõttel on vaja kokku hoida miljoneid eurosid.
Lõpetamine ripub ohuna kõigepealt Transpoini emafirma Pohjolan Liikenne kohal. Transpoint annab Pohjolan Liikenteele umbes 300 miljoni suuruse käibe pealt paarsada miljoit eurot. Liit suruks Pohjolan Liikentee kokku ja annaks löögi selle emafirmale, VRi igivanale ettevõttejäänukile VRi osaühingule.
Likvideerimiskartus on tekitanud laineid VRi sees. Saneerimine on mitmete teadete järgi tekitanud vastasleeri ja isegi mässu praeguse juhtimise vastu. Ettevõtet juhib Tapio Simos. Nõukogu on paigutamas ettevõtte etteotsa Mikael Aro üksikjuhtime kõrvale Transpointi praegust tegevjuhti Erik Söderholmi.
Internetiportaalide teatel on ta juba kavandamas Transpointile uusi käike, ettevõte tahab tema juhtimisel kanna tugevamalt Euroopas maha panna.
VR võib samuti mõned oma ärid müüki panna. Esimesena võivad kaubaks minna Pohjolan Liikentee liinibussid, mis annavad ettevõttele alla 50 miljoni euro ehk umbes 800 mln krooni käivet.
VRi nõukogu esimees Lauri Ratia ei eita otseselt liitumisplaane, vaid möönab, et nõukogul on silme ees mitu varianti. Tema sõnul on kõik võimalik ja kõne all on mitu kava. „Aga mingeid kindlaid plaane me pole teinud,“ märgib Ratia.
Transpordifirma Kovanen tegevjuht Heikki Kovanen paneb imaks, miks ehitab VR tempokalt veoautoterminale, mille juurde ei tule raudteed. „VR peaks jääma riigifirmana ainult rööbastele,“ ütleb Kovanen.
Mikael Aro alustab VRi juhina juuli lõpus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele