Euroopa suurimale lennufirmale Air France-KLM ja hollandi lennufirma Martinairile tõid kaubavedude lisatasusid puudutavad lennufirmadevahelised kokkulepped üle 100 mln krooni trahvi.
Kanada Konkurentsiameti teatel jäid Air France, KLM ja Martinair süüdi Kanadast väljunud kaubavedudel lisatasude kokkukulepimisega aastail 2002-2006. Lennufirmasid trahvitakse kokku 10 mln dollari ehk ca 110 mln krooniga, vahendas Eye For Transport.
Lennufirmad tunnistasid konkurentidega tasusid puudutava info jagamist ja rakendamist. Konkurentsiameti hinnangul puudutab kokkulepe ca 400 mln krooni ulatuses lisatasusid.
Suurima osa trahvist kannab KLM (pool trahvist), 40% jääb Air France`i ja kümnendik Martinairi kanda.
Melanie Aitken, Kanada konkurentsiametniku sõnul olnuks trahvid märksa krõbedamad, kui lennufirmad poleks uurimise käigus konkurentsiametiga koostööd teinud. Hinnakokkulepete eest võidakse trahvi määrata igale osapoolele kuni 10 mln dollarit, samuti kuni viieaastast vanglakaristust. Karistuseks võib saada ka mõlemad koos.
Air France-KLM ja Martinair, viimane kuulub täna KLMile, on USA ja Austraalia kohtutes samasuguste pattude eest aru andnud ning süüdi jäänud. Möödunud aasta juunis määrati neile trahviks vastavalt neli mlrd ja ca 500 mln krooni. Austraalias said firmad karistada ca 50 ja 44 mln krooniga.
Süüdi jäi ka Qantas Airways, millele määrati ca kaks mln krooni trahvi. Ka Quantas on varem samade kokkulepete eest trahvi maksma pidanud, Ameerikas ca 650 mln ja Austraalias 180 mln krooni.
Seotud lood
Lennuvedajaid ühendaval IATAl lasub kahtlustus lennufirmade kartellikokkuleppe soosimises.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.