ASi Lajos tegevjuht ja omanik ning Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) president Einar Vallbaum hindab otsust tõsta kütuseaktsiisi 10%list kasvu riigi poolt rumalaks sammuks, mis toob kaasa 20-30 veofirma pankroti.
"Hinda täna ju tõsta ei saa, sest keegi raha turule juurde ei anna ja kliendi poolt on pidev surve hinnale," põhjendas Vallbaum. "Kel on raha ja autod välja ostetud, nemad on lihtsamas olukorras. Kel on liisinguautod, neist lõpetavad tegevuse." Nii kaotavad otsusest tema hinnangul just veofirmad, kes on investeerinud uutesse ja nn rohelistesse, Euro 4 ja Euro 5 klassi veokitesse.
Puudutab kütuste kallinemine kõiki, sest Vallbaumi sõnul veetakse 90% tarbekaupadest Eestis veoautodega. Samuti kasvab tema hinnangul salakütuse kasutamine.
Vallbaumi hinnangul on ERAA liikmete 8000 veokist üle ca 30% veoressurss.
Seotud lood
Riigikogu võttis tänasel esimesel erakorralisel istungil vastu riigi 2009. aasta teise lisaeelarve seadusega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse. Poolt hääletas 56 ning vastu 36 riigikogulast.
Augustikuu tarbijahinnaindeksi andmed viitavad Eesti Panga ökonomisti Martin Lindpere hinnangul sellele, et firmad võtsid maksutõus enda kanda ja leidsid võimalusi hindade alandamiseks.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.