• 02.06.09, 10:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõidukite rendihinnad langevad vastumeelselt

Sõidukite rendihinnad pole eelmise suvega võrreldes oluliselt langenud. Hinnataseme hoidmisel on ettevõtetel eri põhjused: kellel jätkub niigi kliente, kes on seotud suurte kohustustega.
OÜ Sir Autorent rendib sõiduautosid ja väikebusse. Rendispetsialisti Urmo Käosaare sõnul on rendihinnad jäänud eelmise suvega võrreldes samaks.
"Turul on n-ö turusolkijad ehk pankrotti minevad firmad, kes rendivad sõidukeid ilma deposiidita ja ulmeliste hindadega. Neid on neli-viis," ütles Käosaar.
Kuna Sir Autorendil on lepingud turismifirmadega, tänu kellele kliendid firmasse jõuavad, pole põhjust ega võimalust hindu langetada, selle tagajärjel kannataks mõlemad pooled, rääkis Käosaar. Turismifirmade kaudu jõuab Sir Autorendini ligi 70 protsenti klientidest.
"Kliente on vähemaks jäänud küll," tunnistas samas Käosaar. Kui varem broneeriti sõidukid puhkuste ajaks juba aasta alguses, siis nüüd tehakse plaane tihti alles üsna viimasel hetkel.
Ideal OÜ Avis autorendi turundus- ja müügijuhi Andres Osula sõnul on suurte rendifirmade puhul pikaajaline hinnamonitooring oluline. "Broneeringud tehakse internetis ja hindu on lihtne võrrelda. Hinnatundliku kliendi jaoks võib ka kolm eurot konkurentsieelis olla," ütles Osula.
Ka Avises käib pidev hinnamonitooring, mistõttu hind kõigub vastavalt turusituatsioonile ja aastaajale. Osula sõnul pole rahvusvaheliselt tegutsevate rendifirmade hinnad võrreldes eelmise aastaga siiski palju langenud, langus on olnud alla 10%. Turismifirmadest ja sisse tulevast turistist sõltuvad kohalikud rendifirmad on olnud sunnitud hindu rohkem langetama. "Ei ütle, et hinnalangus oleks meil suur olnud. Avis on suunanud tegevuse eelkõige äriklientidele, kelle turg on püsivam," rääkis Osula, kelle sõnul on hinnalangetamise suhtes survet tunda suuremate projektide korral, nagu hanked ja pikemaajalised rendiperioodid.
Ligi 70% Avise klientidest on püsikliendid, kes osalevad püsikliendiprogrammides. Lisaks on püsikliendihinnad segmenteeritud vastavalt sellele, kui palju mingeid teenuseid kasutatakse. "Letihinnad on muidugi alati kõrgemad," märkis Osula.
Kuigi palju räägitakse praegu teenushindade langetamise vajalikkusest, Osula selleks praegu võimalust ei näe. "Autodega, mis on sisse võetud, kaasnevad täitmist vajavad kohustused, mis ei jäta ruumi hindadel oluliselt alla tulla. Hinnalangusest võiks rääkida tulevikus, juhul kui üldine hinnatase langeb ning läbirääkimistel õnnestub autod odavama hinnaga sisse osta. Suurte firmade jaoks, kes pakuvad püsiklientidele niigi soodsaid hindu, võib hinna langetamine veelgi tähendada juba alla omahinna tegutsemist," lausus Osula.
Väikese rendifirma OÜ A. A Autorent ja Autod üks omanikest Marek Rando ütles, et nende rendihinnad pole muutunud. "Eks inimesed ikka uurivad, kas ja kust soodsama hinnaga saab, aga välja on kujunenud oma klientuur. Iga suvaline inimene meile sisse ei astu ja ega seda ei tahakski. Info liigub tuttavalt-tuttavale," rääkis Rando.
"Kuna lauale pandav leib ei sõltu autorendist, teeme seda pigem hobikorras, pole olnud põhjust ka hindu langetada. Kui ehitusbuum veel kestaks, ega siis keegi meie vanade autodega sõidakski. Siis renditaks ainult uusi autosid hinnaga 800 või 1200 krooni päev," ütles Rando.
Matkaautosid rentiva OÜ Ralvex Rent juhataja Jako Klaasi sõnul saab sel suvel matkaautosid rentida hinnaga, mis varem on kehtinud kevadel ja sügisel ehk enne tipphooaega.
Ralvex Rendi juhataja Jako Klaasi sõnul langesid matkaautode rendihinnad juba möödunud talvel.
Kui 2007. aasta talvel oli matkaauto rendihind ööpäevas 1500 krooni, siis 2008. aastal ainult 1000 krooni. Ka selle suve hinnad on Klaasi sõnul varasemaga võrreldes paarsada krooni madalamad, olles samad, mis aasta eest kehtisid kevadel ja sügisel ehk enne tipphooaega. Ühe ööpäeva rendihind on praegu olenevalt rendiperioodi pikkusest alates 1500 kroonist kuni 2100 kroonini.
"Samas ei ole ma märganud, et liisingumakseid oleks keegi vähendanud," märkis Klaas irooniliselt.
Eestlasteni on jõudnud ka tingimiskultuur. "Eks tingitakse ikka ja teeme ka kokkuleppeid, aga mõistuse piires. Kui seltskond tahab sõitmiseks matkabussi kuuks ajaks hinnaga 600 krooni päev, siis see ei kata kulusidki ära," rääkis Klaas.
Rendiperioodid on viimasel ajal Klaasi sõnul aga üldiselt pikenenud. "Juba eelmisel aastal võis märgata rendiperioodide pikenemist ning praegu on see veelgi pikem," räägib Klaas.
"Eks vaadatakse, et Eestis pole niikuinii midagi teha. Äri pole ju mõtet kahjumlikult ajada ja ilmselt on ettevõtjaid, kel pole mõtet jätkata enne, kui üldine majandusolukord normaliseerub," arvas Klaas konkurentide vähenemise kohta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele