Valitsus otsustas eile tõsta kütuseaktsiisi 1. juulil 5 protsenti. Äripäev uuris kuidas see firmadele mõjub.
Silva Tomingas, TEA Kirjastuse omanik
Ka meil mõjutab kütuseaktsiisi tõus toote hinda. Nüüd on küsimus, mida hinnatõusuga teha, sest meie sektoris ju alles oli käibemaksutõus, mis tõmbas mitmeks kuuks jaemüügi maha. Nii et me ei ole just väga lõbusas meeleolus.
Kuldar Leis, Premia Tallinna Külmhoone juht
Logistikakulud küll suurenevad, kuid see pole märkimisväärne. Õnneks on erasektor kõikjalt kulusid kokku tõmmanud ja toorainekulud on langenud. Nii et otseselt see hindadele ei mõju. Saame aru, et olukord on selline, kus on vaja ettevõtjatelt nahka koorida. Eesti valitsuse kiituseks tuleb öelda, et nad lisaks arutamisele teevad ka midagi, Lätis on olukord palju nutusem.
Jaan Härms, Linnatakso omanik
See läheb meist mööda, sest meie juhtidel on eraautod ja taksoteenuse osutamise eest nad meilt raha ei saa. Taksojuhte see aga kindlasti mõjutab, sest nad sõidavad autoga tavatarbijast kaks-kolm korda rohkem.
Seotud lood
Neste Eesti tegevjuhi Indrek Kaju sõnul tähendab 1. juulist aset leidev 5 protsendi suurune kütuseaktsiisi tõus tarbijale 30-35 senti hinnalisa liitri kohta.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.